Gå til innhold
  • Bli medlem

Veien til Balvatnet


bonzai

Anbefalte innlegg

Annonse

Veien var åpen igår. Aner ikke når den blir stengt, men det skjer vel først når det er umulig å kjøre bil der.

Det lå omtrent 15cm snø langs Balvassveien. Den er nok sikkert åpen i helga, satser på det siden jeg skal dit selv..

Sørg dog for å ha gode dekk på bilen din, kan bli ganske glatt der. Her for en ukes tid siden kom vi oss ikke opp med bakhjulstrekken, men forholdene har forandra seg litt siden da.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Ja jeg kom ned fra Coarvi i går (30/9) etter en kort tur til hytta bare for å ha testet vinterforhold for første gang i år. Det var isete og sporete i veien helt fra skihytta og oppover, men greit å gå. Oppover tok jeg halvfellene på, men nedover bare vanlig smurning.

Det blåste friskt på fjellet nær Coarvi, men siden det var lite sne i vinden dannet det seg ikke mye skavler på veien. Likevel tror jeg det er siste helgen de holder det åpent. Skiltet for "Veien stengt" sto oppe på fredag da jeg gikk opp, men var blåst ned da jeg kom tilbake.

Enig med dimex at gode dekk er en forutsetning, ellers er det kun kjetting som gleder fra Fagerli og opp. Jeg har selv bobil og det gikk med et nødskrik uten kjetting helt frem, men jeg har kjetting for alle hjulene med meg. Vanlige biler kan ha problemer også. Jeg traff en kjenning som fortalte at han hadde egne kjettinger som gikk under navnet "Suliskjettingene", og han har en vanlig forhjulsdrevet bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.