Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rimelige, dugelige langrennski


lommelun

Anbefalte innlegg

Tittei...

Jeg har de siste årene brukt litt tid i skiløypene både som trening og avkobling om vinteren. Jeg har da brukt skøyte skiene, men etter at det dukka opp ei lita snupp for snart halvannet år sida så hadde jeg i fjor ofte fjellpulken med på slep...

Men løypene i området er såpass krevende og fysikken så dårlig at jeg ikke makter å skøyte ei mil med pulk på slep.. Jeg må derfor ha klassisk ski.

Så det jeg trenger er ski som er ok til trening og "tur" i oppkjørte løyper.

Jeg trenger ikke tipp topp racerski, men det er veldig morsomt om det er min fysikk og ikke skiene som er begrensningen om jeg skal på en treningstur uten pulken på slep....

Trenger ski med bindinger. Sko og staver har jeg.

Pris er vesentlig....

Noen som har forslag eller kanskje til og med har noe brukt liggende på lur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som de andre sier her, hvis du får tak i fjorårets toppmodell er det bare å slå til. Er faktisk ikke så mye å spare ved å velge en relativt "billig" modell kontra kjøpe toppski fra i fjor.

Hvor tung er du og hvor lang er du? feks hvis du er kort og/eller litt tung, kan det lønne seg å investere i rossignol da de har relativt stivt spenn på sine ski.

Hvis du er lang og normal tyngde funker de fleste ski

skal du bruke skøyesko til klassisk? samt skøytestaver er lengre enn klassiskstaver

rimelige ski under:

http://www.milslukern.no/index.php?option=com_content&view=article&id=111%3Aryddesalg&catid=21%3Amilslukern&Itemid=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.