Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med tekstmeldinger fra Spot 2


qwer993

Anbefalte innlegg

Var på tur i helgen og sendte 5 stk OK-meldinger. Dette skulle resultere i tilsammen 15 SMSer til forskjellige mobiltelefoner. Bare tre SMSer ble mottatt. På spot-kontoen min kan jeg se at OK-meldingene er registrert hos Spot. Alle medinger kom frem til de ulike epostkontorer.

Noen andre som har problemer med tekstmeldinger til mobil på Spot 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det noen av mobilene som ikke fikk SMS i det hele tatt? I så fall bør du dobbeltsjekke nummerene og mobilabonnementet. Hvis alt er riktig kan det hende du opplever problemer med Spot og SMS som beskrevet i en denne tråden:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=20358&highlight=spot+sms

EDIT: Ser at det er du som har skrevet innlegget i tråden ovenfor også!

Jeg registrerte min nye Spot 2 i helga og var usikker på om landskode skulle være med og om det skulle stå + foran. Skrev nummerene inn med +47 og det fungerer men under SOS skal det tydligvis ikke stå + foran da jeg fikk feilmelding. Har mailet Spot ang dette men har ikke fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra Spot Customer Service. De hadde problemer med SMS-funksjonen sin i det aktuelle tidsrommet. De påpeker også at de ikke har kontroll på hva andre selskaper, som Telenor, foretar seg. Min konklusjon er at SMS-meldingene fra Spot er klart mindre pålitelige enn epostmeldingene, da SMSene er avhengig av 3.parts infrastruktur, naturlig nok. Dette kan være greit å være klar over.

------------------------------------------------------------------------

Good day,

We did have issues with SMS messages being delivered around that time frame but the issue has since been rectified.

As we don't have access to other companies policies we have no way of knowing whether or not they are actually letting messages from [email protected] go through. Spot LLc makes arrangements with these companies and as far as we know everything should be running smoothly, we only know of issues when customers start experiencing issues.

If you have any questions or concerns please reply to this email or call customer care directly for more expedient service at 1.866.651.7768.

Our hours of operation are Monday to Friday, 8AM to midnight EST.

Best Regards,

Spot Customer Service

North America: 1-866-651-7768

EU: + 353 12 909 505

Australia: 0 242 21 7768

New Zealand: 0 800 11 7768

www.findmespot.com

At SPOT we value your feedback and would appreciate you taking the opportunity to complete this brief survey.

http://www.zoomerang.com/Survey/?p=WEB22935LU752S

------------------------------------------------------------------------

Sent: October 28, 2010 4:13 AM

To: Spot Customer Service

Subject: Re: [pfCase]

Thanks for your answer, however I do not find this answer completely satisfactory. Telenor is the biggest operator i Norway. If Telenor has a policy of banning SPOT SMS as spam, SPOT customer service should be aware of that. None out of 10 mesasages where received.

Please answer:

1) Did you experience any irregulartites with your SMS service during 23-25 october?

2) Can you confirm that your SMS service actually delivered my SMS messages to the Telenor operator?

best regards

------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.