Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans dun


ni liv

Anbefalte innlegg

Har dunet bergans bruker veldig dårlig kvalitet eller kan det være at det bare er min jakke? Over skuldrene og nedre del av armene er det omtrent ikke noe som helst dun :D (det virker som om en del av dunen havner i bunnen av jakken)

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gammel jakke?

De fleste/alle de nye dunjakkene fra Bergans er alle laget slik at dunet ikke skal flytte seg mellom "boxene". Dette er standard på nesten alle dunjakker som lages nå, for å motvirke det problemet du snakker om..

Ellers; ta en tlf til Bergans, så ordner de sikkert opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra bergans på mail i dag:

Hei,

En dunjakke må jobbes litt med for at dunet skal holde seg enkelte plasser. Det gjelder spesielt over skuldre og i albueledd. Dette er plasser det kommer pres/ trykk og for at man skal ha dunet på plass på de stedene må man riste og fordele dunet iblant. Tyngdekraften og press fra skuldrene gjør at dunet flytter på seg. I prinsipp det samme som skjer med dunputer og dyner…

Med vennlig hilsen

Bergans Fritid As

Jarle Olafsen

Kundeservice

0047 982 90 912

Loe Bruk

3300 Hokksund

Tror heller jeg tar en telefon til dem :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er med javne mellomrom borti dette på jobben. Gjelder andre merker enn Bergans også. Lever jakka inn der du kjøpte den. Sendes til Bergans i Hokksund og de legger normalt inn nytt dun. Gjorde det samme på min egen i fjor vinter. Ble god som ny:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.