Gå til innhold
  • Bli medlem

Sko til truger


can

Anbefalte innlegg

Hei har ett par tubbs truger som jeg trenger sko til. Gjorde meg noen erfaringer i fjor vinter og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg.

Jeg vil helst ha sko som sorrel eller lignede, det som er problemet er at det ikke bare holder at skoen er varm den må være hard over vristen også, ellers bare trykker en skoen sammen når en snører bindingen godt fast og en begynner å fryse på føttene.

Lurer derfor på om det er noen her som har noen bra ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei har ett par tubbs truger som jeg trenger sko til. Gjorde meg noen erfaringer i fjor vinter og lurer på om det er noen som kan hjelpe meg.

Jeg vil helst ha sko som sorrel eller lignede, det som er problemet er at det ikke bare holder at skoen er varm den må være hard over vristen også, ellers bare trykker en skoen sammen når en snører bindingen godt fast og en begynner å fryse på føttene.

Lurer derfor på om det er noen her som har noen bra ideer.

Jeg bruker av og til snowboardskoene mine når jeg går med truger. Supervarme, og designet for å være snørt fast i en binding.

Dette gjelder riktig nok bare når jeg går på snø hele veien. Skoene er ikke like behagelige å gå med på vei eller sti. Da blir de for stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snowboard sko er nok et lurt valg, selv har jeg kjøpt nye truger i år har faktisk ikke prøvd de , men gleder meg.

Kjøpte også med støvler som er laget for dem step in sko, mye av de samme som snowdoard sko.

http://www.tsloutdoor.com/en/product/100/trek-gaiter.

Med de gammle trugene mine brukte jeg http://www.oslosportslager.no/produkt/la-sportiva-glacier-evo-gtx-fjellsko-5318.aspx , gode og tunge fjellsko, bruker de ofte nå uten truger, men de er ikke veldig varme.

Men det er harde på sidene og på tuppen, fungerte fint på mine truger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har god erfaring med å bruke grove fjellstøvler (høye/stive), samt fotposer utenpå. Kan tenkes at det vil bli løst/slarkete, men for meg sitter foten godt i trugen (Tubbs truger). Husk at snowboardsko er vinklet i forhold til kjørestilling, og er ikke veldig behagelig å gå i. Om du har fjellstøvler blir det litt billigere å kjøpe et par fotposer i stedet for nye sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.