Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger turforslag!(Rogaland)


ni liv

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal på tur og trenger noen forslag. Her er faktorene som spiller inn:

- Lillebror på 7 skal være med, han er ikke veldig vant med å gå på tur

- Skal være til en hytte

- Gjerne en hytte som det ikke er altfor mye folk på

- Helst kortest mulig vei med bil!

- Vi planlegger å gå lørdag 30. okt til 31.

Har Tomannsbu litt i tankene, men er usikker.

På forhånd takk

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei!

Skal på tur og trenger noen forslag. Her er faktorene som spiller inn:

- Lillebror på 7 skal være med, han er ikke veldig vant med å gå på tur

- Skal være til en hytte

- Gjerne en hytte som det ikke er altfor mye folk på

- Helst kortest mulig vei med bil!

- Vi planlegger å gå lørdag 30. okt til 31.

Har Tomannsbu litt i tankene, men er usikker.

På forhånd takk

Ni liv

Det er ikke lett å anbefale noen tur med småfolk så sent i sesongen.

Viglesdalen er den hytta som ligger lavest, og som er "enklest" å komme til, men selv den turen kan bli stri for en 7 åring om været slår seg vrangt.

Langtidsvarselet er rundt null på dagtid og frost om natten, men det sier ikke mye - det kan fort bli både bedre og værre .

Sagt på en annen måte, jeg tror ikke du trenger å være redd for at det skal være mange folk på hytta. Og du må kunne få fyr på ovnen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Viglesdalen ja, den tenkte jeg ikke på! Denne turen blir selvsagt planlagt etter været, gidder ikke å gå tur når det er storm(Selv om det er kjekt det og en gang i blant :) ) Og ja jeg skal nok få fyr på ovnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge veien over suleskard er åpen så er Øyuvsbu et suverent alternativ for de minste. Selvbetj, 30 min fra veien, mye fisk, båt i vannet og ikke mye besøkt. Sjekk med KOT ift restriksjoner knyttet til jakt i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandsahytta som ligger på 630 moh innføre Gullingen i Suldal er visstnok ei populær hytte for barnefamilier.

Meldes om mildare ver utover denne veka så snøen vil mest sannsynlig forsvinne til helga og da kan man kjøre til sørenden av Sandsavatnet og gå ca 3 km til hytta. Det tar ca 3 timer å kjøre fra Stavanger og innebærer 2 ferjestrekninger så det er kanskje i lengste laget.

Børsteinen turisthytte mellom sirdal og lysebotn er visstnok stengt utanom sommeren av hensyn til villreinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.