Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans alpinist 130 vs Norrøna para ranger 120


gusdan

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har hatt samme problem tidligere, men valget for meg falt på Bergans alpinist MED rulletopp!

Dette er en genial løsning om du er ute i fjellet vinterstid, da du slipper snø under lokket. I tillegg er sekken full av kompremeringsreimer, slik at du får justert sekken rett.

Men det jeg er aller mest fornøyd med er hoftebeltet som er bevegelig. dette øker bærekomforten selv med over 35 kg i sekken.

Den er relativt høy og smal, som gjør at den ikke er til hinder for armene når du går på ski (staver)

Det er masse ekstra du kan feste på sekken, les lommer.

Jeg har ikke stor erfaring med pararanger men jeg tror du vil få mest igjen for bergans i forhold til prisen.

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusproblem? :)

Begge sekkene går for å være av den bedre sorten, så uansett hva du velger så blir du nok fornøyd.

Selv bruker jeg Para'n, da jeg kjenner sekken godt fra tilsvarende modeller i forsvaret.

Ironisk nok så bruker jeg seventh sin gamle sekk :roll:

Uansett så blir dette litt som å velge mellom Lamborghini og Ferrari, følelsene veier nok mer enn annet .. Fornøyd blir du, uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er knallfornøyd med min Para, og generell service fra Norrøna, men som sagt tidligere, så blir dette mer et smaksvalg. Prøv de i butikk, og se på løsninger. Du kjøper ikke "feil" uansett hvem du velger.

Synes uansett det er greit å kjøpe norsk vare hvis det ikke går på bekostning av noe spes. Støtter norske produsenter :roll: Samt at de gjerne tar mindre reprasjoner selv, innlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel vært litt forskjellig meninger om begge.

Stort sett går alt på at det er veldig bra sekker begge to men noen forskjeller har vært nevnt.

Bl.a. så har Bergans et forholdsvis bredt hoftebelte, en del synes det blir litt ubehagelig. Noen liker ikke det roterende hoftebelktet til Norrøna, synes det skaper litt mye bevegelse.

Stikk et sted de fører begge modeller og test de med vekt.

Når det gjelder Alpinist eller Viking så er vel du i høyde som kan bruke begge. (175-195 og 165-185) Er du kort i rygg er vel Viking kanskje best. Men prøv det å se hvordan du må justere de forskjellig modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er knallfornøyd med min Para, og generell service fra Norrøna, men som sagt tidligere, så blir dette mer et smaksvalg. Prøv de i butikk, og se på løsninger. Du kjøper ikke "feil" uansett hvem du velger.

Synes uansett det er greit å kjøpe norsk vare hvis det ikke går på bekostning av noe spes. Støtter norske produsenter :roll: Samt at de gjerne tar mindre reprasjoner selv, innlands.

Helsport er definisjon av service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Har nylig også kjøpt meg en Viking 110ltr til Kr. 2400,-

Neste på lista er og kjøpe frontlommer + jaktreim.

Sekken ser veldig bra ut. Gleder meg og teste den.

Var vanskelig å skaffe, Bergans har visst sluttet å lage Viking 110 og 130 ltr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.