Gå til innhold
  • Bli medlem

Camino de Santiago


jason

Anbefalte innlegg

er noen år siden nå, en veldig fin tur, men tror de fleste klarer å gå lenger en de sier er normalt, jeg gikk fra leon ville nok annbefalle deg det.

Husk at det er veldig mange som går denne turen, greit å bestille rom før du kommer til hotellene,men det er også hospiss hele veien mange bruker disse også.

Er ikke noe problem å finne mat og sted å bo på denne veien.

jeg gikk turen alene med telt og kart, fungerte bra for meg, men mange sier at mye av turen er praten du får med andre som også går denne veien.

Viktig å huske på a ha med sko som er lette og finne på assfalt veier.

Er veldig mange som bruker disse når de skal gå denne veien, http://www.spaniaconsult.com/.

Men det er sikkert også mange andre som også selger tema turer ditt.

kart får du kjøpt på nettet, men er vannskelig å gå seg bort.

Om du går alene som jeg gjorde, kan du pakke sekken som du skulle på en 14 dagers tur, kan være greit å ta med fiskestang, mat får du kjøpt hele veien.

viktig å ha med varmt tøy når du skal krysse fjellene, men kommer også ann på vilken tid av året du skal gå på.

hold deg unna påske tider, er nesten kø på stiene.

blir nok en fin tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

hei,,gikk hele camino de frances i 2009,fantastisk tur Lå over på herberger hele veien. et billig å flott alternativ ca.7-10 euro pr.natt.

På kvelden har de fleste spisesteder pilgrimsmeny forett_middag_dessert_drikke for 10-12 euro,flott tilbud eller var det en del ganger vi gikk sammen flere å lagde middag sammen. Tøy trenger du ikke mye av, har du vind/regntøy kommer du langt,hadde selv superlett goretex med meg ellers 2 par.sokker,2 t-skjorter.2 truser,1 pysj bukse,1 singlett,1 tynn flecejakke,1 shorts hadde med sunlihtsåpe til hår-kropp-klesvask funket bra.tynn sovepose og silkelaken.Du er hele tiden nær butikk så det meste du trenger får du kjøpt når du trenger det. Ønsker deg Buen camino :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk Leon–Santiago i 2001 (trur eg) og Le Puy–Conques eit par år etter. Turteknisk er dette enklare enn dei fleste fjellturar i Norge. Du kan pakka lett, og det er god mat å få i landsbyane. Tilgang til drikkevatn kan vera litt vanskelegare enn i fjellheimen her nord. Personleg liker eg meg best på den franske sida av grensa: betre mat og færre turistar. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.