Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatresko i store størrelser!


ni liv

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vet hvor det er å få tak i stavanger? Bruker størrelse 47 og har en nokså bred lest. Jeg har vært innom Platou(hadde ikke og kunne ikke bestille inn :D ), ut i naturen er stengt og xxl hadde bare størrelse 45 som største størrelse. Den eneste utveien jeg kommer på er å bestille fra det store utland men da har jeg den risikoen at jeg ikke vet om de passer. Ja, store ben er generelt et problem :D

På forhånd takk

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde hvert det beste, men ettersom ingen her selger store nok sko blir det litt vanskelig å få prøvd. Tror jeg prøver å få kjøpt noen billige fra usa i førsteomgang og så se hva jeg etter hvert får tak i...

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportsbutikker gir generelt blaffen i oss med store føtter her i Norge. Bruker selv 47-48 og det er spesielt joggesko, terrengsko og telemark eller randoneesko som er problem å få tak i. Støvler og fjellsko går stort sett greit å få tak i. Hvis man ser etter skoene på nettet i utenlanske butikker så finnes de i store størrelser, men butikkene tar de ikke inn. Antagelig er de redd for å bli sittende igjen med noen sko som de kanskje tror de ikke får solgt. Når jeg kjøper joggesko så gjør jeg det nesten utelukkende på nett og da holder jeg meg til asics og bestiller samme størrelse hver gang og det fungerer greit. Som noen er inne på er La Sportivaskoene grei i størrelsen. Det er også min erfaring. Tror jeg ville tatt sjangsen på å kjøpe ett par av de men da i størrelse 47 som du bruker. Klatresko er vel generelt litt små i størrelsen og da er det vel egentlig bedre at ikke er for små i hvert fall. Kan jo i verste fall returnere de og få de byttet hvis de ikke passer. Har du først bestilt ett par sko på nett så blir det lettere neste gang i hvert fall hvis du holder deg til samme merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha solgt mye klatresko, og vil også anbefale deg å se etter lasportiva miura.

De er svære i størrelsene (jeg har gått ned 3 1/2 strls)

Anbefaler uansett å prøve først, klatresko er enda vanskeligere å få til å passe enn de fleste andre sko.

Men miura er noe som passer til mange norske føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier over. Klatresko er ikke noe man går på tur i. De skal være store nok til at du greier å klemme de på deg, men heller ikke mer. Jeg er skostr. 45,5, og 43,5 er passe for meg i LaSportiva Miura. Tærne har det ikke kjempegodt, men de klarer seg. Altså, jeg ville prøvd str. 45 og sett hvordan den passer. Prøv de uten sokker. Sliter du med å få de på, kan du prøve med fryseposer utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier over. Klatresko er ikke noe man går på tur i. De skal være store nok til at du greier å klemme de på deg, men heller ikke mer. Jeg er skostr. 45,5, og 43,5 er passe for meg i LaSportiva Miura. Tærne har det ikke kjempegodt, men de klarer seg. Altså, jeg ville prøvd str. 45 og sett hvordan den passer. Prøv de uten sokker. Sliter du med å få de på, kan du prøve med fryseposer utenpå.

Er klar over dette, men når jeg får kramper og smerter i beina etter 3 min. så tror jeg at det hjelper å ha noen sko som er bitte litt større.

Ni liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.