Gå til innhold
  • Bli medlem

Det ble Ormtjernkampen. : Lett turforslag i nærheten av Hunderfossen?


Phaser

Anbefalte innlegg

Det er høstferie og jeg tenkte å ta med 2åringen til Hunderfossen på Lørdag. De har vist åpent da.

Men siden det er spådd ganske fint vær også, hadde det vært fint å slått i sammen dette med en telttur.

Tenker da maks opp mot en time veldig rolig gange fra bilen,helst litt mindre, da jeg må regne med å bære henne litt. Og ikke lengre unna Hunderfossen til at vi kan være der uten stress til de åpner klokka 14.00

Om det finnes en fin plass med parkeringsmuligheter tar jeg med ved og Lavvo. Kan hende dette er greiest da begge er litt forkjøla for tiden :D

Forslag mottas med takk da jeg er lite kjent i området :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikker en mulighet. Legger til at jeg liker meg best på ikke kommersialiserte steder :D

Uansett . Takk for Forslaget

Kikker litt på ormtjernkampen som er og ligger i norges minste nasjonalpark. Noen som veit noe om dette stedet?

Ser ut til å være ca 2km opp og 300høyde meter. Det klarer vi :D Men er det noe teltplass nede ved veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det tur til Ormtjernkampen. Ingen ekstremtur på noen måte men du verden så koselig.

Turen bar fra Hadeland til Dokka og over Synfjellet. Rett nord for Dokka åpnet himmelen seg og Sola strålte fra skyfri himmel. Og værmeldingen som var sånn passe da :-). Vi så ved bommen at vi måtte ned på kafe'n for å hente nøkkel. Det var fort gjort og vi fikk med os en kokkosbolle :). Så kjørte vi inn veien og fant parkeringa til toppturen. Vi kokte oss vann og hadde på termosen og smurte ett par brødskiver hver oss. Så gikk Jentungen i meisen og turen gikk oppover. Det var vått og steinete men helt greit å gå. Det var anlagt noen plankebroer over de værste myrhullene og under der var det vist krokodiller så vi måtte forte oss over. Skravla på Jentungen gikk i ett sett og vi hadde det fint hele turen. Kjempeutsikt på toppen 360grader. Kunne blant annet se Jotunheimen. Fikk tips om at stien gikk en runde så vi gikk ned igjen på andre siden av toppen. Litt mere kratt her så måtte være litt forsiktig med meisen men kom greit ned.

Tilbake ved veien og bilen kjørte vi litt lengre inn og fant en fin tilrettelagt teltplass med utedo inne i skogen. Her satte vi opp lavvo'n og lagde oss mat. Etter litt mere lek og styr så ble det fort kveld for ei sliten jente som sovnet på bakken inne i lavvon, Da pusset vi tenner og pakket henne godt inn i flere lag soveposer, saueskinn og tepper. Ble nok nesten i varmeste laget for hun krabbet seg sakte ut i løpet av natta og jeg måtte legge henne på plass igjen en to tre ganger, men våknet hun? Nei :) Våknet til skyfri himmel i dag tidlig og hvitrima bakke kl 8. Sola sto snart opp og vi spiste pannekaker til frokost. Det er favoritten for tiden. Kjempe tur for både Far og barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.