Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av tett/bra regntøy(finnes det) ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Har kjøpt flere typer regnsett opp igjennom tiden, og erfaringen min er at "oljehyra" er kun den som er tett ?

Jeg har aldri kjøpt "kjempe dyrt" regntøy da.

Tenkte at jeg atter en gang skulle prøve å finne ett regnsett som er tett, er det noen som kan anbefale noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av problemet er at man blir våt innenfra også, Så noe med god lufting er ett must om man er aktiv i regnværet. Har fortsatt til gode å finne riktig gode regnklær selv som ikke er dyre. Jeg jobber mye ute i regnværet også men klærne vi bruker der er ikke så egnet til turbruk. Blir tunge å store i ryggsekken. Jeg har litt trua på poncho og lårings kombinasjonen og har ett sett på hånden, men har ikke testet enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

bruker jakke og bukse frå Ålesund oljeklede. Desse er heilt tette, men med luftemuligheter. I tillegg er det tynn fleece på innsida som gjer at dei ikkje vert klamme som vanleg oljehyre vert. Men etter 8 t på rypejakt så er det fuktig på innsida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.