Gå til innhold
  • Bli medlem

Flaggfjell


Eirik B.

Anbefalte innlegg

Våkna til en kald og fin morgen, og klar for en klatre tur i Etnedal. Christian hadde forsovet seg, så avreisen ble litt utsatt med dagen var enda ung. Og vi dro av sted til Etnedal litt etter 10.

Så etter å ha parkert bilen, ble det litt knoting i kratt før vi fant første standplass. Det ble Christian som ledet, var ganske krevende de første ti metrene (6+). Så var det min tur, og opp gikk det i små tak i det nesten glatte svaet. Så etter hvert som vi steg opp, så kom det en litt overhengende kant. Den var dagens Crux for min del, og Christian var selv fornøyd med å kommet helskinnet over. Måtte selv ty til litt tauhjelp for å komme over kanten. detfra ble det fort lettere igjen, det vante svaet. Så gjenstod det en taulengde, som heller ikke var så vanskelig heller lettere, men mose og barnåler gjorde det mer spennende. Så etter mye letting etter Standplass, kom vi begge sikkert opp og kunne gratulere hverandre, samt slappe av litt før returen. Turen var gradert til 5+ av føreren rundt Mjøsa

Veien ned måtte vi ta gjennom skogen siden det ikke var noe sted og rappelere med bare et tau. Så ble det å traske rundt i skogen i klatreskoa for å prøve å finne en vei ned. etterhvert fant vi et sted vi prøvde å rappelere. Først ut som vanelig fant jeg ut at tauet var 3 meter for kort. Heldigvis stad jeg da på en hylle bare 5 meter nede, så var ikke store utfordringen å komme opp igjen. Så var det bare å lete etter en ny vei. Som vi fant til slutt, 25 meter rappel. Her var det ikke noe problem å komme ned. Vell nede ble det å finne tilbake til resten av utstyret og endelig kunne skifte til joggesko! Ikke helt gunstig å gå i skogen med klatresko...

Må si at dette var en flott tur, med en del utfordringer. Men virket som at ruta var blitt boltet på nytt, så er ikke gamle rustskruer som sitter i veggen.

Ble ikke så mange bilder av sikkerhetsmessige årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.