Gå til innhold
  • Bli medlem

NB Optimus Nova tilbakekalles NB


TR

Anbefalte innlegg

Annonse

Kjøpte denne i august på backcountry.com, første gangs bruk i Nordmarka røk o-ringen som skal kobles til pumpa fra brenneren.

Skiftet ut denne, neste gang jeg brukte den røk o-ringen i pumpa som åpner / lukker bensintilførselen fra pumpa så bensin "sprutet" ut :)

Dette skjedde selvfølgelig i Aurlandsdalen med lang vei til nærmeste matbutikk og kaffekopp. Heldigvis kunne det fikses midlertidig med en ring fra settet som fulgte med, så pumpa ble låst på "ON" og det ble mat den helgen også :)

Fikk mail fra backcountry for noen dager siden, virker som Optimus heldigvis tar dette seriøst og sender ut ny pumpe + o-ringer etter å ha fylt ut et skjema på nettsidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært tema her i over ett år, så de er mer enn rimelig treige!

Jeg er kjempefornøyd med min gamle Nova, og håper virkelig at de overlever, men dette må bli et stort markedsmessig tilbakeslag.

De leker faktisk med vår sikkerhet!

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten oppdatering:

To timer etter at jeg hadde fyllt ut skjemaet med informasjon om min Nova+ mottok jeg følgende på mail fra Katadyn Products Inc.:

Katadyn Products Inc. will send you a new pump and new o-rings for your Nova+ stove. With this service, your stove will perform at the high level that you can expect from Optimus.

For safety and insurance reasons we kindly ask you to confirm via the following link that you have disposed of your old Optimus pump:

http://www.optimusstoves.com/en/service/nova-recall-pump-disposal

As soon as we have received your confirmation we will dispatch the spare parts.

Thank you very much for your cooperation and please accept our most sincere apologies for the trouble caused.

If you have any questions please don't hesitate to contact us.

De vil selvfølgelig, av juridiske grunner, forsikre seg om at jeg ikke lenger vil bruke den gamle pumpen. Fair enough for meg, og om jeg mottar de nye delene innen rimelig tid vil jeg påstå at Optimus har løst problemstillingen svært tilfredstillende for meg som kunde.

Da gjenstår det bare å se hvor lang tid de må ha før delene er levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den gamle pumpen til reservedeler, greit å ha noe liggende i tilfelle:)

Fikk denne på fredag, så det ser ut til å gå fort:

Thank you for confirming that you have disposed of your old Optimus pump.

Your package with the new pump and new o-rings for your Nova+ stove is ready for dispatch.

It will leave our works on Monday by Swiss Post Priority and should arrive within two weeks.

Thank you so much for your comprehension.

Should there be any questions, please do not hesitate to contact us.

Best regards

Nadia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.