Gå til innhold
  • Bli medlem

softshellbukse til vinterbruk


åbbårn

Anbefalte innlegg

Har i alle år brukt norrøna sine bomullsbukser til vinterbruk. Vurderer nå å anskaffe ei softshellbukse.

Noen som har erfaringer? Hvor vindtette er de? Finnes det noen som er litt høye i livet?

Har sett på noen modeller på nettet, som ser fristende/ aktuelle ut: mammut haute route, arcteryx Gamma SK, hagløfs rand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har ei Marmot ATV-bukse i Schöller DrySkin Extreme og denne har eg brukt i - 18 og vind utan problem. Buksa som eg har er utgått av produksjon, men ein finn andre typar av det same materialet. Mammut har ei som heiter Champ og som eg meiner er rimeleg lik den eg har. Slike bukser er veldig sterke og varar i mange år så det kan forsvarast å legga litt pengar i eit slikt plagg.

Tilak-buksa som Håvard nemner er nok óg eit godt val.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til Tierra som et alternativ å sjekke ut. Har ei bukse med utrolig god stretch og fine lommedetajer. Det er vel egentlig ei klatrebukse for kaldt vær, men den funker utmerket som fjellskibukse. Ganske vindtett (minst like bra som ei bomullsbukse). Har med ei lett vindbukse som jeg kan dra over hvis det blåser for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ei Marmot ATV-bukse i Schöller DrySkin Extreme og denne har eg brukt i - 18 og vind utan problem.

Rart denne har gått ut av produksjon, for det var en kanonbukse ja. Kanskje hakket bedre enn Crux-buksa. Eneste årsaken til at jeg valgte Crux var beinlengden, der var desverre ATV-buksa noe kort for en lang og atletisk skrott ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Tilak Ogre Hoodie (windstopper), knall-jakke, fine detaljer. Tilak er en kjent merke (CZ), dog beregnet på klatrerere (smal snitt). Se heller på hva de er lagd av (har brukt 'billig' Schoeller bukser fra REI og EMS), fungerer helt greit (google Schoeller stoffene). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode erfaring med Patagonia og Hagløfs sine softshellbukser

Vindtette og veldig behagelige å bruke på ski i vinterfjellet.

Gore -tex har jeg sluttet med - det blir for tett ( til nød i regnvær )

Norrøna og Bergans har vel og noe som duger .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.