Gå til innhold
  • Bli medlem

Alaska husky, siberian husky, husky


mariussteen

Anbefalte innlegg

hei. har en alaska husky valp på 3 mnd nå. idag begynte jeg med lett trekke av en liten tralle. han løp i full fart med den opp lange bratte bakker og var helt vill etter og trekke. burde jeg vente litt lenger før jeg begynner med trekk? jeg trodde det var bra og starte tidlig, for og trene opp musklene og sånnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro at det er litt for tidlig å trene med en så ung hund. Bør nok vente til hunden er 1 år. Men går sikkert gteit å ha ting hengene etter hunden så lenge det ikke utgjør en belastning, men at hunden opplever det som lek. Da blir det nok lettere når du begynner med skikkelig trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å vente til hunden er ett år med å starte trekk-treningen, de kan begynne tidligere enn det. Selv begynner vi å introdusere valper for å trekke slede når de er 6-7 måneder. Helt korte turer (2-3km) med små spann. Å tilnærme valpen til å ha på seg sele og trekke noe lett etter er en fin måte å lære den å trekke på. men det må være lyst og lekbetont.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.