Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny tursekk.


gjerris

Anbefalte innlegg

En kammerat og jeg har tenkt padle/gå over Hardangervidda (fra Tyssedal til Rjukan), tror vi vil bruke nermere 3 uker på dette???

I den anledning trenger jeg en ny sekk til oppakning for hele turen, + Hilleberg Kaitum telt. Er det noen som kan anbefale en god sekk? jeg er 174cm høy. Jeg tenker meg en sekk som veier minst mulig men må også tåle litt juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arcteryx støttes 110%. Naos 85 er high end men har noe begrenset med festemuligheter utenpå og er litt nedstrippet på tekniske detaljer i forhold til Bora, men fordelen er at du får en 100 prosent vanntett sekk. Ellers kan Bora 95 være verdt å se på. Arcteryx er iallefall mitt førstevalg!

Bora serien er litt rimeligere enn Naos serien men er også tilnærmet vanntett. Dette er en egenskap du raskt setter pris på.

I Oslo har du i tillegg til Sportsnett og Oslo Sportslager også Anton Sport i Bogstadveien, der har de stort utvalg av Arcteryx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på recon syncroflex, hadde håpet på en sekk som var litt lettere. Har selv den gamle forsvarets, men vekt sekk + telt + primus er nesten ti kg:)

Bora 95 ser jeg har vunnet villmarksliv test, den må jeg nok prøve.

Men for en slik tur, hvor mange liter bør sekken minimum være? ( skal sies her at jeg ikke er voldsom god til å pakke sekken riktig.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er så voldsomt god til å pakke riktig og sekken skal bæres så burde en pakkramme vurderes da det ikke har så mye å si hvor man legger tunge ting osv i den som en anatomisk sekk. Den er også lettere å feste for eksempel en allykano på. Ev ta av sekken og bære kano for seg selv på pakkrammen. Eneste ulempe jeg ser er att en pakkrammesekk er litt tyngre. Men hvor mye? litt over en kg kanskje.

Ser ut til at du har gamle recon packen alt og du greier deg jo med den. Men det er dine penger :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok investert i en pakkramme-sekk. Hvis du skal ut i tre uker uten mulighet for proviantering underveis og ikke er pakk-kirurg så er det absolutt på sin plass. Jeg er likedan selv. Pakkrammesekker er utrolige handy for lange turer, med store lommer på siden og på toppen inkludert hovedrommet!

Dessuten når man har pakkramme, kan man bære nokså tungt uten at det er vondt. Bergans Powerframe eller Norrøna Reconpack. Anbefales på det sterkeste!! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger.

Etter mye tenking så tror jeg nok at min gamle recon pack blir med på denne turen også. Det eneste minuset med den er at den er litt tung, men det er vel heller jeg som trenger å trene litt før jeg skal på tur:)

Igjen, takk for alle svar og meninger. Blir sikkert flere spørsmål etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.