Gå til innhold
  • Bli medlem

Solbriller til turbruk


Fimax

Anbefalte innlegg

Trenger nye solbriller til turbruk, vinter og sommer. Har skibriller når det blåser som værst. Vil ha noen briller som sitter godt (helst med utbyttbar hodestropp), minst to utbyttbare glass (mørke og lyse), som ikke dugger for mye og har god kvalitet.

Har sett på Wiley X SG-1 på http://sportsnett.no/. Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cebe Spot. Avtagbar strikk som holder brillene tight inntil hodet og avtakbare sidebeskyttere i gummi (kjekke å ta av når man trenger ventilasjon, da de ellers blir noe tette). Ulempen er at jeg og andre har vært plaget med at de "flasser", dvs. at det ytterste laget på brillene løsner. Vet ikke om det er utbedret nå, men av denne grunn har jeg gått over til Bollé Recoil som har litt mindre features, men gjør jobben både om sommeren og om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har sett på alle forslagene på nettet. De fleste brillene kan leveres med forskjellige glass, men er de utskiftbare. Ikke så lett å lese seg til. Utskiftbare glass er et must. Vi prøve brillene før jeg kjøper. Er det flere butikker enn Oslo Sportslager og Sportsnett i Oslo-området som er gode på slike briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har sett på alle forslagene på nettet. De fleste brillene kan leveres med forskjellige glass, men er de utskiftbare. Ikke så lett å lese seg til. Utskiftbare glass er et must. Vi prøve brillene før jeg kjøper. Er det flere butikker enn Oslo Sportslager og Sportsnett i Oslo-området som er gode på slike briller?

XXL har en del oakley og rudy, i forskjellige glass, men ikke alltid de har så mye ekstra linser til oakley om du trenger flere sett. Mulig de har bedre utvalg i oslo dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med Wiley X SG-1. Syntes de ikke er gode nok på snø med tanke på flatt lys, men ellers veldig bra. NB! De er ganske brede hvis en har smalt ansikt.

Til skigåing/toppturer om vinteren bruker jeg Wiley X JP-Gold som er god i flatlys. Dessuten tas innerrammen lett av når du jobber deg bortover/oppover. Med den på blir det for tett og alt blir bare dugg. Smetter den på når kjøringen starter. Meget fornøyd med disse.

Om sommeren bruker jeg ett par lette Adidas solbriller som sitter veldig godt på nesen (slipper hodestropp). Husker ikke modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oaklely Split virker bra, med godt utvalg av linser, men mangler så vidt jeg ser stropp bak (har dårlig erfaring når jeg tryner på ski hvis ikke briller er festet bak).

Interessant det du skriver om Wiley X SG-1 Rohtmahl. Brillene bør absolutt tåle flatt lys på hvit snø. Liker gold linser godt, men vil gjerne ha de utskiftbar, så JP-1 Gold utgår.

Addidas har en modell som ser interessant ut. http://www.vision3k.com/brands/adidas-sunglasses/evil-eye-explorer-l-a134.asp Noer som kjenner til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Trenger nye solbriller til turbruk, vinter og sommer. Har skibriller når det blåser som værst. Vil ha noen briller som sitter godt (helst med utbyttbar hodestropp), minst to utbyttbare glass (mørke og lyse), som ikke dugger for mye og har god kvalitet.

Har sett på Wiley X SG-1 på http://sportsnett.no/. Noen andre forslag?

Noe sent svar , men andre kan ha nytte av dette likevel.

Prøv en tur innom Cato Ringstad http://www.cato-ringstad.no/index.html

Se under diverse der finner du samme briller som forsvaret har kjøpt , det er med et solid etui som kan henges på sekken og det er med brunt,blankt og gult glass. Det kjøres nå tilbud på disse slik at bestiller du et par ,får du to par for prisen av et nå ut april 2012.

Ser ut til å solde greie briller som er fullt brukbare til fjellbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.