Gå til innhold
  • Bli medlem

Urdadalstraversen 5. september 2010


500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Urdadalsryggen er helt konge. Gikk den i sommer, men da med utgangspunkt i Leirvassbu, med retur om Sørvestlige Urdadalstinder, Langvasshøe og Visbreatind (med n1). En av de fineste turene jeg har hatt i år. :!:

Beklager pirking, men på det første panoramaet ditt ser jeg at du har skrevet Tverråtinden på det som vel er Tverrbytthornet(?). Eller tar jeg helt feil nå? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urdadalsryggen er helt konge. Gikk den i sommer, men da med utgangspunkt i Leirvassbu, med retur om Sørvestlige Urdadalstinder, Langvasshøe og Visbreatind (med n1). En av de fineste turene jeg har hatt i år. :D

Beklager pirking, men på det første panoramaet ditt ser jeg at du har skrevet Tverråtinden på det som vel er Tverrbytthornet(?). Eller tar jeg helt feil nå? :!:

Høres ut som en flott rundtur! :lol: Og du har selvsagt helt rett i at det skal være Tverrbytthornet, en dum tyrkleif. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok en fin turrapport med flotte bilder!

Du var heldig med været - og også med underlaget. Jeg var der på alenetur sist uke, og kunne bare glemme å ta frem kamaraet de siste 100 høydemetre opp til Store på grunn av lavt skydekke. Da lå det også snø opp den siste bratta til toppen og videre bortover på toppeneggen - jeg misunner deg som hadde tørt føre bortover eggen mot Midtre og videre... Jeg snudde på Store bla siden jeg var den eneste som var oppe på toppene i dette området i det været..... Det er en øket risiko å traversere videre alene med de forholdene jeg hadde. Tidligere pleiede jeg å si at TUREN er målet; nå er det nesten blitt slik at at RETUREN er målet....

Dette er uansett en kjempetur og med godvær og retur over Visbretind og eggen ned til Kyrkjeglupen som en foreslo her på tråden begynner det å nærme seg en KONGE-tur. Jeg håper riktig få leser denne tråden slik at folk flest holder seg unna... :)

Fortsatt lykke til med bestigningene Sondre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.