Gå til innhold
  • Bli medlem

Svellnosbrean rundt 4. september 2010


500fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Deilig å lese gjennom rapporten Sondre! Myyyyee mer behagelig det enn å gå turen..

Dette er en slik tur som blir bedre når den får modnet litt, man glemmer heldigvis fort, og sår på kroppen gror seg til :)

Tror jeg aldri har gruet og truet meg opp en motbakke så mye før, den stigningen opp til piggen var mye lenger enn det jeg kunne huske. Nå er beina uthvilt og det som sitter igjen på minne er nydelige landskapsmotiver; melisdryss, sol, blå himmel, sol, breflater, høye fjell og godt turselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Øyvind til Øyvind: Helt enig i det du skriver! Det beste er jo egentlig at man har det helt 100% topp underveis på selve turen, men ofte er det såpass mye slit og problemer at naturgleden drukner. Heldigvis er de tankene en gjør seg om turen i ettertid en viktig del av helheten.

Mange fæle turer blir jo bare mer og mer geniale med tida, ikke minst ved et bål eller på hytta mens man husker tilbake på de verste strabasene samtidig som man stadig kan nyte det estetiske ved turene uten å slite lenger. For netthinna husker hvordan landskapet var på turen... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig vil dere vurdere den hammeren rett opp mot Midtre T? Da vi gikk runden i 2005 snuste Torgeir litt på den, mens vi andre ikke vurderte det engang.

Selve klatringen er ikke vanskeligere enn grad 3 enkelte plasser i nederste del. Minner noe om Midtre Skarvflytinden fra sør iflg Øyvind. Resten er litt lettere enn Ymelstinden fra sør etter min mening, men det opptaket med snø var mye verre. På knusktørt fjell hadde vi (Øyvind teller ikke) nok ikke trengt tau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.