Gå til innhold
  • Bli medlem

Bære baby på tur


siv1

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid (HJELP!). Tenker litt på når babyen er født, vil helst ikke gå glipp av mine daglige turer i skogen med hunden, og i permisjonstiden kan jeg jo plutselig gå på dagtid også :wink: Har noen gode tips til hva som kan brukes til bæresele? Kan babyene bæres i sele helt fra de er født eller må man vente? Det er snakk om turer på 1-2 timer, men det må man jo selvfølgelig se det an. Om det bare blir turer på 30 minutter, så er det godt å komme seg ut i skogen, ser med gru på å trille barnevogn langs vegen. Bor i Bergen så vi går ofte tur i regnvær :D Hva kan man bruke for å beskytte babyen mot regnet? Har noen erfaringer med tur med baby? Glad for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, og gratulerer :wink:!

Med en gang de er født, så er det bare bæresjal/slynge som er brukbart, inntil barnets nakkemuskelatur har blitt sterkere. Etterhvert kan du benytte babybjørn (en litt mer stødig sælevariant hvor barnet er oppreist, og etterhvert sånn sekk som de sitter i(glemt navnet). i starten kortere turer, og etterhvert lenger avhengig av nakken. Det er dog ingenting i veien for å gå med vogn i skogen, men nå kjenner jeg ikke til hvilke steder du går. Det er også i vogn de får best beskyttelse mot vær, vind og insekter, og hvor det er lettest å regulere temperatur.

En annen ting er at du kanskje bør vurdere ambisjonsnivået ditt. Livet ditt står ovenfor en forandring til en annen verden, og som setter det meste i nytt lys. Ta utfordringene som de kommer etterhvert, og ikke tenk for mye på hvordan du skal kunne opprettholde turer i skog og mark, for de blir det mest sannsynligvis mindre av de første årene uansett :D.

Er du uheldig, så kan du for eksempel få problemer med bekkenet. Ikke uvanlig i perioden frem til man er ferdig med å amme. Dette setter også begrensninger på fysisk aktivitet.

Uansett, det er ingenting å grue seg til. Å få barn er stooort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Nei, det går definitivt ikke med vogn i skogen :wink: Går i terrenget, ikke på grusvei.

Blir overrasket når du skriver at jeg kanskje må vurdere ambisjonsnivået mitt. Det er jo tross alt tur i skogen vi snakker om, ikke at jeg må kutte ut turer på by'n og stumpe røyken. Jeg synes at det er viktig med en plan for å holde meg i form og gjøre noe jeg liker også etter at en baby er født. Det tror jeg at både babyen , jeg selv og pappaen har mye igjen for. Og det blir en plan som alle andre planer, ting skjer og kanskje man må endre den opprinnelige planen for å ta hensyn til andre forhold. Hvis ikke det går greit å ha babyen med i en sele, så er det jo heldigvis en pappa som kan ta seg av babyen mens jeg og hunden tar en tur i skogen 1 times tid. Vi har jo tross alt en hund som skal ha sin mosjon også. Jeg forstår at bekkenløsning kan være en risiko, men kan ikke ta sorgene på forskudd, får jeg ta det som det kommer - som med alt annet det kan være en risiko for. Tro du meg, har tenkt på alle mulige skrekksenarioer :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei siv1.

Som tobarnsfar (snakker av erfaring altså) vil jeg råde deg til å bruke enhver ledig tid de første tre månedene til å sove. :wink:

Skulle du ha energi til overs vil nok helsesøster råde deg til å trene underslivsmuskulatur i stedet. Det er greit å sette sine egne behov på "pause" i en sådan anledning, og turer med bikkja tror jeg pappa mer enn gjerne vil ta ansvaret for en periode... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei siv1.

Som tobarnsfar (snakker av erfaring altså) vil jeg råde deg til å bruke enhver ledig tid de første tre månedene til å sove. :-)

Skulle du ha energi til overs vil nok helsesøster råde deg til å trene underslivsmuskulatur i stedet. Det er greit å sette sine egne behov på "pause" i en sådan anledning, og turer med bikkja tror jeg pappa mer enn gjerne vil ta ansvaret for en periode... :D

Støttes :):)

Stress ned, nybakte mødre trenger ro, masse ro.

Og skulle du ha noe energi til overs, så la pappaen passe barnet ei stund, mens du får deg litt helegoistisk egenpleie i naturen.

Dere kommer sikkert til å få den typiske gustengrå ansiktsfarven de fleste spebarnsforeldre har.

Dette grunnet søvnmangel, stress med et nytt individ, kropp som er sliten etter 9mnd.+en fødsel, masse hormonforandringer osv.

Min anbefaling er: Ikke planlegg noe som helst de første tre mnd. Det er det lille gullet som bestemmer alt, absolutt alt.

Men verdt det? Å ja, absolutt.

Og det fine er, små krapyl bærer egen sekk en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt sagt, stress ned den første tiden, bruk tiden du har med babyen, tiden flyr fort når man har en liten i huset.

Man har ofte mange planer i begynelsen, men ting forandrer seg, man begyner å se ting på en annen måte.

Barnevongn er nok lurest den første tiden, det annbefales ikke å bruke bæremeiser eller slik før ungen kan sitte oppreist i min 10 min.

De har tunge hoder og svak nakke.

finn noen steder der det er grusveier og lett og rulle vogn, et lite råd er å kjøpe en vogn med store kraftige hjul som kan brukes på slike veier.

her er en link om børemeiser http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article468300.ece men ikke strss, du har en veldig fin tid i møte, gled deg.

Det kan ikke forklares men oppleves, gratulerer så mye. :-)

Et lite råd til,les litt om hvordan det er og ha hund og baby i samme hus, veldig ofte går dette veldig bra.

husk å alldri la et nyfødt barn være alene med en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere ha klart for dere at min baby kommer til å sove søtt når den skal, og jeg kommer til å få all den søvnen jeg trenger :D

Jeg har ikke lagt masse planer altså, dette var den eneste planen min, at jeg skulle prøve å få litt tid hver dag til en tur i skogen. Syntes ikke det var en så dårlig plan jeg, men jeg forstår at jeg får bare holde meg innendørs på sofaen hele våren og sommeren neste år... :-)

Ja, jeg tror ikke min overkjærlige hund på 70 kg får være helt alene med en liten baby :)

Ellers takk for gratulasjoner og råd og linker - setter stor pris på det, må nesten høre på dere med erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siv1 spør om råd vedr bæring av baby i permisjonstiden og får råd om å ta det med ro, ikke planlegge og å sove mye. Jeg tror nok dama er oppegående nok til å skjønne selv hva hun trenger og ikke trenger når den tid kommer. Imens er det greit å ha avklart hvilke hjelpemidler som er greie å ha klare. På samme måte som barnerom, stellbord, barnevogn, klær osv som også er vanlig å få på plass gjennom svangerskapet. Litt planlegging er bare sunt, det er en del av det å glede seg inn i en ny tid :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, essem! Du forstår akkurat hva jeg mener :) . Skal jeg ha en bæresele, så kanskje jeg skal begynne å kikke på det før jeg ikke orker å gå i butikker. For når babyen er kommet, og jeg skulle ha 1 time til overs, så vil jeg heller ta meg en tur i skogen enn å gå rundt å handle eller sitte på kafé :-)

Og gravøren (aldri hørt ordet før, jeg :) ), han skal få jobbe litt han også, når han kommer hjem fra jobb, for han har jo vært med på dette han også. Og han må vel være brukenes til noe, også de 3 første månedene, eller hva sier dere pappaer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint hvis du orker turer med barnet.

Kjempefint om du lar gravøren få en time eller to sammen med den lille UTEN at mor skal forklare bleieskift og overprøve alt.

Endel fedre som slipper for dårlig til.

Sikkert Ammetåka :-)

Helt ved siden av, kan jeg anbefale bleiebarn i Bergen.

Brukte tøybleier på mine to.

Det var mitt prosjekt.

Måtte til og med strikke bleiebukser. Kona nekta.

Men, ho fant fort ut at tøybleiene var supre.

Varm stump er bra på småtroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er svært forskjellige, og det er selvsagt godt mulig du får deg turer fra et tidlig tidspunkt. Har du termin på våren kan jo ungen sove i bæredingsen i stedet for vogn, for eksempel. :-)

Når det gjelder bæredingser, så er utvalget stort og personlige preferanser er det vanskelig å si for mye om. Generelt kan du bruke elastisk eller vevd sjal, slynge, meitai eller formsydd sele fra nyfødt. De første månedene (inntil god nakkekontroll) bæres barnet på magen med god støtte for nakken. Jeg likte elastisk sjal og formsydd i denne perioden. Babybjørn anbefales ikke for lengre tid enn 30 minutter da den gir stor belastning på barnets ryggsøyle. Jeg ville heller ikke brukt slynge på langtur.

Ettersom babyen blir eldre, er det fint å kunne bære på rygg i stedet. Det er tross alt en grunn til at vi bærer sekk på ryggen og ikke på magen. Det elastiske sjalet blir fravokst, men alle de andre alternativene jeg ramset opp fungerer fortsatt. Jeg brukte mye formsydd den første tiden, og så lærte jeg meg vevd sjal. Det har blitt og er fortsatt min favoritt. Det er mye lettere å putte et sjal i en sekk i tilfelle 3-åringen blir sliten enn å dra med seg en hel bæremeis.

Det er mange alternativer å sette seg inn i. Se på tettinntil.no for så mye detaljer som du bare måtte ønske. Da jeg gikk gravid var utvalget mye mindre enn nå, men jeg kjøpte et elastisk sjal og en formsydd i graviditen. Dette er enkle ting å bruke, og er nok det jeg ville anbefalt å starte med. Som formsydd ville jeg nok i dag kjøpt en Manduca i stedet for min gamle Ergo.

Når det gjelder bæremeis har jeg aldri følt noe behov for det. Sjalet mitt fungerer utmerket også på lange turer, og ungen trives veldig godt. I tillegg har jeg muligheten til å bære ungen på magen og sekk på ryggen. Det blir tungt, men noen ganger er det eneste alternativ. Jeg har vært på teltturer alene med baby på den måten. Tror ikke det hadde vært mulig å få med seg så mye utstyr på noen annen måte. Det måtte være pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: gratulerer så mye!

En deilig og slitsom og fantastisk tid venter deg.

Så, hvis jeg skal dele litt av min praktiske erfaring: du finner kjapt ut hvilket ambisjonsnivå mht aktivitet som passer deg straks den nye sjefen inntar hverdagen....

Jeg støtter alle de kloke menns innspill om å legge ambisjonsnivået lavt den første tiden, men samtidig er jeg helt enig med deg i at hvis det er noe du skal prioritere så er det frisk luft både for deg og barnet. Og en dusj i ny og ne (du vil forstå hva jeg mener når tiden kommer... :-) På den annen side, hvis du er fullbemannet med gravør i huset så blir kanskje ikke det så stor utfordring allikevel )

Gå i skogen, men hold deg til grusveier - og med vogn den første tiden.

På kortere turer til butikken etc er bæresjal suverent. Barnet kan bæres på brystet i et elastisk sjal liggende i froskestilling fra det er nyfødt, men vær nøye med bæreteknikken, at barnet ligger riktig mht hofter og hode/nakke. Sjekk ut forumet "tettinntil" for mer info og sjaltips. Å bli båret på brystet er trygt og godt for den lille, da kjenner den både lukten av deg og hjerteslagene, og overgangen til "utsiden" blir ikke så brå...

Personlig vil jeg ikke anbefale Babybjörn pga ugunstig belastingen på både babyens kropp og dine skuldre, samt at du må vente til ungen har utviklet sterkere rygg og nakkemuskler, men finn ut hva som passer for deg.

Bæresjal er også fint hvis du får en urolig unge som ikke vil ligge alene/har kolikk/vil henge opp klesvaska etc eller annen aktivitet som krever bruk av to hender.

Valg av vogn er ikke lett, men hvis du skal mye ut å gå, så er mine råd til vogn:

* lufthjul og helst en vogn uten skjermer

nå er kanskje ikke snø det største problemet i Bergensområdet, men i Oslomarka - og sentrum er snøkladder kilt under skjermer et herk. Såkalte "punkteringsfrie plasthjul" er menigsløst på snø og slaps. Da duger kun gode gammeldagse lufthjul. Jeg har mange mil bak meg på gammeldagse lufthjul, og har aldri punktert. Men ha alltid med lappesaker, ekstra slange og pumpe når du skal på litt lenger turer.

* stor kalesje som beskytter godt mot vær og vind + skikkelig regntrekk.

Og ikke steng ungen inne bak et heldekkende helseteppe over vognene *grøss*.

Babyer trenger det ikke bekmørk for å sove, men de trenger frisk luft og oksygen!

* stødig vogn

særlig noen trehjulinger er litt pinglete, velg en solid som står støtt og som tåler litt ulent terreng uten å knele.

Og - husk ammeinnlegg av ull rundt puppen høst, vinter og vår, så reduserer du sjansen for trekk og brystbetennelse!

(sjekk nøstebarn)

Så NYT permisjonstiden og gåturene.

Du har en fantastisk tid foran deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Ambisjonsnivået senkes automatisk, men hvis man virkelig vil ut, tror jeg man får det til. La deg avlaste av gravøren og andre som tilbyr seg.

Når det gjelder vogn, har jeg god erfaring med denne:

http://www.lilleprinsen.no/index.php?id=565156&altprod=1&parent_prod=559966&page=modules%2Fproduct

Lett trehjuling med suveren svingradius, veldig lett å slå sammen for transport i bil og store hjul som kan tas av på ett sekund. Kan fint brukes på litt stor sti og kan trilles i 10 cm nysnø. Har ikke hatt noen problemer med at den velter. Kun ett hjul foran gjør den manøvrerbar også mellom grov stein ved at an løfter den opp bak og triller på forhjulet til man er forbi. Svindyr, men lett salgbar etterpå hvis man tar vare på den.

Lykke til!

Håper du tar deg tid til å skrive litt om hvordan du løste bæringen.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg overrasket over at det er så mange som fraråder planlegging, aktivitet, friluftsliv og et aktivt liv etter fødsel.

Jeg fikk også høre dette før jeg fødte min lille jente i februar, og jeg tenkte med meg selv at jeg kanskje var overivrig i forhold til hva jeg ønsket gjøre så fort poden var ute og kroppen vendte tilbake til mer normal tilstand. Dette skulle heldigvis vise seg å være helt feil! Jeg er overbevist om at min lyst og vilje til å være utendørs med mine to hunder har gitt frøkna, meg selv og livet vårt sammen en ypperlig start. Alle vet jo hva fysisk aktivitet gjør med kropp og sinn, hvorfor er dette plutselig ikke bra når man er i barsel?

Jeg fikk bekkenløsning i uke 18, men har ikke tro på at det er noen løsning å sette seg ned. Jeg trente bevisst kjernemuskulatur, bekkenbunnsøvelser og fortsatte med turer både til fots og på ski og klarte på denne måten å holde bekkenløsningen "stabil". Jeg gikk på ski to dager før og fem dager etter fødsel.

Så over til det du egentlig spør om! Jeg har to hunder og ett sinn som trenger luft i løpet av dagen. Skulle jeg vært inne fordi det liksom er "best" når man sover dårlig, ja da hadde jeg gått på veggen! Vi har en manduca ( http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258&zenid=7n6aomq91p66k5q3q71b5hgev7 ) som vi er storfornøyde med! Vi begynte på magen, og gikk etterhvert over til å bære på ryggen. Fantastisk oppfinnelse! Og ikke minst er frøkna veldig fornøyd. Det eneste som er dumt er at det er en begrensning værmessig. Jeg har enda ikke funnet noen god løsning i fht bæring av små babyer i regnvær. Da er det dessverre bare vogn med regntrekk som duger.. Vi har en trehjuling som, med to hunder og maaaange turer i skog og mark, aldri har vært i nærheten av å velte. Les diverse forums og barnevognguiden.no, det er mye mer nyttig enn en salgsperson som ofte ikke har praktisk erfaring med produktet i forhold til dine behov... Kan forøvrig anbefale vogna vår, Koelstra Latinique, sterkt!!! http://www.barnevognguiden.no/koelstra/koelstra-latinique.html

Når du har født er du velkommen til Voss, så kan vi gå på tur sammen! :D

post-8639-133474721044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse. Vår andre er på tur den også :D

Ang babybjørn og bæremeis så heter det seg at man ikke skal la baby/barnet sitte i disse lenger enn de klarer å sitte på egenhånd.

Så klarer babyen å sitte i 10min så kan du bære den i babybjørn i 10min Når ungen begyner å sitte på egenhånd over litt tid er ikke godt å si. Det er veldig induvidielt. Ungen vår har aldri klart å sitte 10min på egenhånd og er nå over 2år :P For å få henne til å sitte rolig må vi binde henne fast. hehe. Meis bør dem være noe større for å sitte i. En som sa 6mnd var i tidligste laget og det er jeg enig i. Ang regnvær så har mange bæremeiser tak. Ellers er det bare å ta med en passe stor paraply :) Har aldri prøvd bæresjal men det er så mange som skryter av det at det fungerer sikkert helt fint. Vogn: Her er det mye å velge i men til turbruk er store luftfylte hjul alfa og omega. Se etter det først og så kan du se hvordan resten av vogna ser ut og fungerer.

Så det finnes ingen gode unnskyldninger for å ikke komme seg ut. Det å få trimmet litt vil hjelpe deg å få mere energi. Mye bedre enn å slappe av mest mulig. Kom deg ut så fort som mulig etter fødselen er mitt råd. (Nå er jeg mann da og veit ingen ting, men alikevel)Når man blir mamma så ser det ut til att mange utvikler noe som kalles mammakrefter, det er nesten det samme som superkrefter :).Men pass samtidig på å få deg nok søvn når du har muligheten om du får et barn som er mye våken om natta. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Fant fram dette innlegget igjen som jeg skrev i fjor da jeg fant ut jeg var gravid. Kjenner fortsatt at jeg blir provosert av noen av dere :) og husker godt at jeg felte noen tårer da jeg leste at jeg måtte "senke ambisjonsnivået", "få meg nok søvn", "huske på at det var en ny sjef i huset" osv. Var nok litt hormonell..., men skulle livet mitt som det var være helt over??? Og som KarinaT skriver, jeg også er overrasket over at så mange frarådet meg planlegging og et aktivt liv etter fødsel.

Takk til dere som mente at en stakkars tur hver dag burde være gjennomførbart, det ble satt pris på!!!

Jeg gikk min skogstur sammen med hunden hver eneste dag i hele svangerskapet, siste tur dagen før riene startet, da sendte jeg mannen min på tur med hunden før vi reiste på Klinikken :) . Fødte en velskapt datter til termin i slutten av april, og etter et par dager var jeg i nærmest like fin form som før jeg ble gravid.

Og ja, det ble travelt, men mannen min var hjemme første 14 dagene, og tok absolutt del i alt han kunne ta del i. Babyen sov forholdsvis godt om natten, så da sov jeg også. Husker ikke når jeg gikk min første tur i skogen etter at vi kom hjem fra Klinikken, men noen dager kanskje? Og GUD SÅ GODT DET GJORDE!!!! Ca en time hvor jeg kunne være vekke fra alt, og ha skikkelig kvalitetstid med hunden min som også er min beste turkamerat, og fortjente litt mosjon. Frisk luft, litt fysisk utfordring for kroppen, natur, fuglekvitter, gjørme, sol, regn! Det gjorde underverker for en sliten mor! For en blir også sliten i hodet av dette baby-styret, og da var det godt å komme litt ut av situasjonen.

Måtte bare innse at så lenge babyen var så liten, var det litt vanskelig å ta henne med i skogen. Når jeg sier skogen, mener jeg på sti i ulendt terreng, med røtter og steiner og gjørme, altså HELT UMULIG å bruke vogn. Men noen korte turer gikk vi, men da bar far henne i armene og jeg gikk med hund. Frisk luft var ALLTID en effektiv måte å stoppe skrikingen på. Det ble hovedsakelig turer i vogn de første månedene. Når far var kommet hjem fra jobb om dagene, og babyen hadde fått mat, gikk jeg rett ut på tur med hunden i skogen.

Kjøpte et bæresjal, men det brukte jeg kun hjemme for å få gjort noe husarbeid, og veldig begrenset tid om gangen. Etter 2,5 måned lånte vi en Baby Björn bæresele for å prøve, og hun likte bedre å sitte i den. Men i både sjal og sele måtte hun jo sitte med ansiktet vendt mot meg, og problemet var å finne en god stilling for hodet og nakken. Når hun var ca 4 måneder var hun så sterk i nakken at vi kunne snu henne og hun kunne sitte i bæreselen med ansiktet vendt utover, og gjett om det var populært :D Heretter var det HELT slutt på vogn, hun aksepterte KUN å sitte i selen. Kjøpte også et fleece-trekk som hørte til selen, og det var vind og vanntett. Det har vært masse i bruk, for en dag uten tur for henne, er tydeligvis en dag uten mening. På de dagene det har vært mye regn og vind, har vi brukt paraply i tillegg. Ser sikkert passe rart ut når vi er på tur i skogen, men må man, så må man...

Nå er mor på jobb, og far har permisjon. Han har tatt i bruk bæremeis, og liker best å bruke det. Og jenta elsker å sitte høyt der oppe og se seg rundt.

Det skal i denne sammenheng nevnes:

- jeg hadde et lett svangerskap (men kanskje også fordi jeg holdt meg jevnt i gang med tur?)

- jeg hadde en lett fødsel (det var ille nok altså, men i forhold til hva andre har vært i gjennom kan jeg nok ikke klage)

- jeg hadde ikke noen forventninger om å kunne sove 12 timer i strekk, og sove til langt på formiddagen, når jeg fikk sove 6 timer i strekk om nettene var jeg kjempefornøyd!

- for meg er det å gå tur i naturen også en måte å lade batteriene på

- jeg har brukt MINIMALT med tid på kjøpesenter og kafé og på forum på internett :D

- vi har hund som også skal taes vare på, kan ikke glemme han selv om det kommer en baby i hus

- jeg stoler på at far tar vare på barnet når jeg ikke er tilstede, jeg må ikke være der hele tiden og fortelle han at han må gjøre ting på min måte

Vi har ei 8 måneder gammel jente som ELSKER å være ute, og hvis det blåser litt godt, og hun kan få litt regn i fjeset, fryder hun seg mest :) Håper at min datters turglede vedvarer fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KarinaT

Det var kjempefint bilde av dere på tur :) Hvor lenge brukte du den Manduca bæreselen? Ser datteren din begynner å nærme seg 2 år nå. Jeg likte ikke å bruke den bæremeisen som vi har fått oss, og det begynner å bli tungt å bære på magen nå. Kanskje en sånn Manduca kunne vært noe?

Takke for tilbud om tur på Voss - kanskje jeg tar deg på ordet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram dette innlegget igjen som jeg skrev i fjor da jeg fant ut jeg var gravid. Kjenner fortsatt at jeg blir provosert av noen av dere :) og husker godt at jeg felte noen tårer da jeg leste at jeg måtte "senke ambisjonsnivået", "få meg nok søvn", "huske på at det var en ny sjef i huset" osv. Var nok litt hormonell..., men skulle livet mitt som det var være helt over??? Og som KarinaT skriver, jeg også er overrasket over at så mange frarådet meg planlegging og et aktivt liv etter fødsel.

Vi har ei 8 måneder gammel jente som ELSKER å være ute, og hvis det blåser litt godt, og hun kan få litt regn i fjeset, fryder hun seg mest :) Håper at min datters turglede vedvarer fremover!

Gratulerer, godt å høre at livet som småbarnsmor svarer til forventningene :).

Jeg sa jo kanskjevurdere å senke ambisjonsnivået, du er heldig som har vært, og er såpass mobil. Her ligger fruen på sofaen, en måned igjen til termin (runde nr.2 for henne, og nr 3 for meg). Bekkenløsningen sitter, og slipper ikke før ammingen er ferdig. Ingen fare med meg, for jeg kan stikke av i skogen på korte turer, men det gjør nok ikke hun, ikke uten barn heller på en god stund.

Mor til mitt første barn fikk svangerskapsforgiftning, bekkenløsning, fødselsdepresjon etc...

Det er mange som har høye forventninger til hva de skal få til når de får barn, og som kan bli litt stresset når de møter en "tøffere" virkelighet enn hva de hadde forventet, og det er jo dumt. Tenkte at det kanskje derfor var på sin plass å peke i roligere retninger sånn at dere kunne ta det litt som det kom, hvilket det høres ut som dere egentlig har gjort.

Det var jo heller ikke så lett å lese for mye ut av det første innlegget om deg.

Rådene du fikk var velmente.

Så Halalgeirs kommentarer om negative innlegg og fordommer kan han holde for seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.