Gå til innhold
  • Bli medlem

jakker fra Arc`teryx


Stian J

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny skalljakke og er bestemt på at det blir en arcteryx. Men jeg klarer ikke å bli helt klok på hva de forskjellige benevnelsene står for, f.eks SV-LT-AR og SL. Jeg skal primært bruke den til toppturer på vinterstid og har i første omgang sett meg ut en Beta AR jakke, men er litt usikker på om jeg vil ha krage/hetteløsningen til beta eller alpha.

Men nå det gjelder benevnelsene på de forskjellige jakkene, har de noe med lengden og snittet i jakka å gjøre? for jeg vil ikke ha ei jakke som er for lang, liker best at den sitter passe tett til kroppen og avslutter på hofta.

Noen eksperter som kan hjelpe meg litt? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tatt fra Arc'teryx sine sider:

SV: SEVERE WEATHER

Designed for use in the harshest conditions. Most durable materials, full coverage garments with hoods.

AR: ALL ROUND

Mid-weight materials, most features for versatility.

MX: MIXED WEATHER

Designed for mixed weather and dynamic movement. Durable, highly mobile stretch materials, breathable and moisture shedding.

LT: LIGHT WEIGHT

Lightest materials, streamlined feature sets

SL: SUPER LIGHT

Predominantly made with lightweight Paclite® textiles, also may be the lightest weight garment in a series

SK: SKI TOURING SPECIFIC

Winter-focused design with generous articulation for ski touring and alpine climbing.

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.