Gå til innhold
  • Bli medlem

skal trangia spritbrenner holde på spriten med lokket igjen?


bolletog

Anbefalte innlegg

Kjøpt nettopp en trangia spritbrenner men fant ut at den lekker...da har jeg altså litt sprit på den og lokket ganske godt skrudd igjen. O ringen ser helt fin ut.

Det virker som om folk flest har fått for seg at den skal kunne holde på spriten med lokket skrudd igjen, men egentlig så sier ikke trangia dette på sine sider...ikke som jeg kunne finne hvertfall. Den begynner å lekke hvis jeg flipper den rundt og rundt i ca 30 sekunder.

Så jeg lurer, skal den holde på spriten med lokket igjen?

edit: mmkey, der så jeg noe jeg ikke så første gangen...

"11. Om det finns kvar bränsle i spritbrännaren efter användning, kan bränslet sparas i brännaren (med locket stängt) tills nästa dag?

Bränslet kan förvaras i brännaren tills nästa dag (eller i ett par dagar) under förutsättning att locket är ordentligt fastskruvat och att packningen är hel. Det är dock mycket viktigt att brännaren har svalnat helt och hållet innan locket stängs. Observera att bränslet inte bör förvaras i brännaren under en längre period."

fra trangias sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fyller ofte brenneren med sprit etter bruk og tømmer den iallefall ikke.

Såfremt O-ringen er i orden holder begge mine brennere på spriten, ikke bare en dag eller to men også flere uker.

Jeg skrur den godt igjen men overdriver ikke, den skal kunne åpnes igjen med kalde fingre og i værste fall uten alle 10 tommeltottene helt fungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at eg har med meg spritbrennaren på dagsturar, då har eg bare med meg kaffekjelen og brennaren, og aldri meir sprit enn det er plass til i brennaren. Så fyller eg på sprit når eg kjem heim att så han er klar til bruk, og slik ligg brennaren år etter år. Har aldri opplevd at det ikkje er tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Har brukt lokket til å slukke med, slik at det har vel fjernet o-ringen. :)

Hvordan slukker dere?

Eg brukar spareblussringen.

Så lar eg brennaren bli kald før eg sett på lokken. Dersom brennaren er varm når ein sett på lokket, skjer eit av to. Gummipakningen smeltar og vert øydelagt, eller det vert undertrykk når lufta/spriten vert kald. I begge tilfella kan det vera veldig vondt å få lokket av att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.