Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Fjørå


TormodiFuruskogen

Anbefalte innlegg

Har begynt å sykle igjen og lurte på om noen her som har vært borti Fjørå serien til Norrøna?

Ser etter høst/vinter/vår klær som funker til sykling og har lest litt om Fjørå Flex 1 pant og jacket. Dette er vel soft-shell og ikke gore-tex så burde være mer pustende... forhåpentligvis slipper de ikke inn så mye vann heller.

Noen erfaring?

Vet at Fjørå gore-tex buksa har fått mye skryt men den blir alt for dyr for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lurt på å kjøpe jakken selv, har prøvd den i butikk, virket som et gjennomtenkt plagg.

Jeg har også lest om Fjøråserien på nett, ikke funnet negativ omtale, se linker:

http://singletrackreiser.blogspot.com/2007/11/test-norrna-fjr-hybrid-jakke.html

og

http://www.skiogsykkel.no/sykkelutstyr-og-bekledning/340-norrona-fjora-flex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp, sier nå jeg. Ser ut til at jeg må ta meg en tur ut til Lillestrøm selv, Amfibi har et par andre saker jeg mangler/trenger å skifte ut. Mener å huske å ha lest at de Fjørå har et "slankt" snitt, og det stemmer godt med da jeg prøvde jakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har Fjørå hybrid jakka og flex buksa. De fungerer helt topp, men er selvsagt ikke helt vanntett.

Hvis det pøser skikkelig ned eller det er en 7 timers tur i normalt regn du skal ut i, så anbefales Gore-Tex el. Jeg har også den litt eldre Norrøna offtrack i Gore-Tex packlite og bruker dette i mye regn.

Fordelen med fjørå er bedre pusteegenskaper.

Bruker Fjørå på 4 av 5 turer!

Enig i at det klokkevinduet er litt unødvendig, men det plager ikke meg. Har bare aldri brukt det. Fungerer best som en slags kondens-indikator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.