Gå til innhold
  • Bli medlem

Mount Roraima


Anbefalte innlegg

jeg og min kjæreste tenkte og samle noen venner og dra en tur til Mount Roraima, er det noen som har noen erfaringer om dete stedet.

Har lest og studert ruter og slikt, men lurer på om det er noe som er viktig å huske på der nede.

har hørt at det er enklere å begyne i brazil.

noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der ved juletider i fjor.

Turrapport finnes her : http://www.wwv.no/foreign.asp?subpage=7&ReportId=7542&CountryId=122

Fin tur, ustabile guider, ullent regime i Venezuela med masse merkelige politikontroller.

Fjellet ligger i 3 land, men eneste mulighet for å komme opp på platået er fra Venezuela. Fra de andre retningene er det snakk om flere dagers skarpklatring for å komme opp på platået.

Vi bestilte turen gjennom et annet byrå, men ble plassert på en gruppetur med backpacker tours.

http://www.backpacker-tours.com/en/roraima.htm

Det er en lang reise dit og en lang anmarsj frem til foten av fjellet. Det er mye fuktig klima på toppen, men vi var relativt heldige med været.

Turismen i Venezuela er redusert med 80% etter at Chavez tok over

Roraima er et flott fjell, men i et temmelig vanstyrt land med et korrupt og tildels voldelig regime

Noen råd på veien:

Ligg unna Caracas, en grusom by med mye kriminalitet

Ikke kødd med politiet

Ikke betal for mye på forhånd

Ikke betal for mye for transport, bensin koster 7 øre literen i Venezuela.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roraima er et populært reisemål for backpackere i Venezuela. Hvis du drar til Ciudad Bolivar i Venezuela finnes det flere hostels som arrangerer turer dit. Vi var i Ciudad Bolivar i 2005, men dro dessverre ikke til Roraima, noe jeg angrer på. Vi bodde på et sted som heter Posada Don Carlos (http://www.hosteltrail.com/posadadoncarlos/). De arrangerte turer til Roraima og jeg møtte noen som virket veldig fornøyde. Posada Don Carlos føltes ut som å bo på et flott hotell for en utrolig billig penge. Har faktisk ikke opplevd liknende siden. Men byen i seg selv er ikke verdt å bruke mye tid på.

Når det gjelder Venezuela, så har det sikkert blitt enda verre siden 2005 og frem til nå. Men prøver man å unngå Caracas og grenseområdene mot Colombia, så er vel ikke Venezuela så mye verre enn mange andre land. Men det kan jo bli litt vanskelig å unngå Caracas helt. Dersom man leser UD sine råd og følger disse bør det gå bra (http://www.landsider.no/land/venezuela/reise/sikkerhet/).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kært gjenom erfaring at mann ikke kødder med politiet,holdt på å havne hos politiet i burma ettter en misforståelse en gang var ikke akkurat høy i hatten da. :lol:

Tenkte vi først skulle bo noen dager i la paragua, skal prøve fiskelykken litt der først.

takk for linker og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viktig tips til:

Ta med nok USD i sedler for hele oppholdet i Venezuela. Veksle til bolivar på svartebørsen.

Vi fikk best kurs på flyplassen i Caracas, 1USD = 5,5 Bolivar.

Veksler du i bank eller tar ut bolivar i minibank er kursen 1USD=2,5 bolivar.

Betaler dere for tjenester i USD, vil de ofte beregne en kurs på 1USD=4 Bolivar.

Kurser har helt sikkert endret seg siden. Sykt system, men slik er det bare.

Vi traff et par eldre backpackere som hadde vært rundt hele sydamerika i løpet av 6 måmeder. Venezuela var det mest tvilsomme landet de hadde vært i på reisen, og de hadde også vært litt rundt i Colombia, bare så det er sagt. Vær forsiktig og hold sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle unntat min kjæreste har vært mye ute i tvilsomme land før. tenkte jeg kunne binde henne fast på ryggen min :D

skal være forsiktig,har stor respekt for slike land, men det hjelper og kunne spansk.

tak for valuta rådet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Turismen i Venezuela er redusert med 80% etter at Chavez tok over

Roraima er et flott fjell, men i et temmelig vanstyrt land med et korrupt og tildels voldelig regime

Nei dette må da være grunnleggende feil! Venezuela skal jo være sosialismens vugge, og derfor en god referanse stat for Erik Solheim og co :)

Fra spøk til revolver. Chavez har klart å ruinere denne oljestaten med sin ytterst tvilsomme kollektivisering av alt og alle, noe som har medført full kollaps i den innenlandske produksjonen. Veldig synd for befolkningen, at han skal få fortsette å ødelegge Venezuela med sitt maoistiske tankegods. Men så lenge han kan legge all skyld på USA, så får vel denne diktatoren lov til å fortsette.....

Tilbake til tema:

http://www.climbing.com/news/hotflashes/cuttingtheline/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.