Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaler Camp's Tricam!


Kaare_70

Anbefalte innlegg

Har gått litt som toer med en dreven fjellklatrer de siste par årene, og han anbefaler sterkt Camp's Tricam som et alternativ når vanlige kiler og kamkiler kommer til kort. Jeg har også sett dette med selvsyn når jeg har gått etter og "plukket".

Bildet viser konseptet i ulike størrelser. Oslo Sportslager har faktisk kampanje på akkurat dette settet nå, og for 400 spenn får man de fire størrelsene på bildet. Men det finnes også både mikrovarianter og store saker.

Kilene er ypperlige i grunne hull, horisontale riss eller andre steder hvor vanlige kiler ikke "kiler seg". Dyneema-slyngen legges i et spor rundt kroppen på kilen, og så kiler "tanna" på kilen seg jo mer drag slyngen får.

For de som klatrer endel i fjellet og ikke har prøvd, er det i alle fall billig å teste det ut nå. Tricams dekker absolutt et behov mellom vanlige kiler og friends, og så er de både lette og billige.

Noen som har prøvd og IKKE er enige?

post-763-13347471947_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Jeg er enig.. var vel ikke det du spurte om, men..

Har hatt settet på bildet i noen år nå, og bruker de på de fleste turer. De er spesielt nyttige på alpine turer hvor man oftere har begge hender fri da de er enklest å sette med begge hender. De sitter svært godt og vi har tatt rellativt harde fall på dem. Spessielt i litt grunne riss, graps og i vannhull er de suverene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.