Gå til innhold
  • Bli medlem

Nørdre Kalveholotinden


Viking

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta med barna 9 og 12 år og ta båten til torfinnsbu gå over nørdre kalveholotinden og tilbake til bygdisheim i morgen 15.08.... noen som vet hvor lang tid denne turen kan ta..?

Takknemlig for raske svar da en avgjørelse bør gjøres i løpet av dagen... (mer fristet til en slik tur enn å gå i kø andre steder..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For et par år siden gikk jeg den turen, men da over kavehøgdene og Rasletind i tillegg. Brukte litt over 7 timer da med rask gange. Halvannen opp til Kalveholotinden. Var bratt opp der og en del klyving, men var også et utydelig tråkk oppover som gjorde det litt lettere. Om Ungene er høydevante så tror jeg ikke den turen vil være noe problem, men kan fort ta hele dagen å gå.

Skjønner at du heller vill gå der enn i kø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok lidt sent ude med svar :) . Men sidste år gik jeg med mine børn, bl.a. yngste datter på ni, fra Torfinnsbu til Nordre Kalveholotind, derfra videre til Kalvehøgdi, og ned i Torfinnsdalen fra skåret mellem toppene. Med pauser tog turen omkring otte timer. Jeg mener, din tur må være af samme størrelse, så det må blive en god dagstur.

Det går undertiden brat op til Kalveholo. Vi undgik klatring ved at gå op til bunden af Torfinnsdalen på østsiden af elven inden vi gik op ad fjeldsiden til lige under øverste klippeparti. Det gik stejlt op, men ingen klatring eller løst fjeld. Det sidste klippeparti overvandt vi gennem en markeret rende. Dernæst stenet men let til toppen.

post-862-133474715135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.