Gå til innhold
  • Bli medlem

litt stort oppblåsbart liggeunderlag.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Er som topicen sier ute etter ett litt større liggeunderlag enn det jeg har.

Sover tidvis dårlig i telt da jeg ikke har ett stort nok liggeunderlag.

Jeg er 190cm lang å godt over snittet bred, samtidig så ligger jeg ganske urolig.

Bør ikke være for tungt da det vil bli brukt på fjellturer og lignende.

Noen som har ett godt tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker et fra "Pacific Outdoor". Et oppblåsbart som tar utrolig liten plass og er lett. Pakkvolumet er omtrent som en drikkeflaske på sykkel og uten pakkpose veier mitt under et halvt kilo. Det er riktignok en s.k. mummy, men et ordinært rektangulert er ikke stort større og tyngre.

Tefatet og jeg er enige om at dette er det aller beste vi har hatt, så langt. Både når det gjelder komfort, pakkvolum og vekt. Men jeg synes det støyer litt og at det er glatt mot soveposen. Dessuten savner jeg av og til den jevne overflaten vi hadde på de selvoppblåsende, men vi har alltid med et lite brett og dessuten godt med plass i hodeenden av teltet (Helsport Ringstind II).

Vi kjøpte på Obs Sport og betalte i underkant av 400 om jeg ikke husker feil. Poster link til den typen jeg mener å huske vi kjøpte, men de har et utall typer og modeller.

Alle modellene: http://pacoutdoor.com/sleeping-pads

Vår modell: http://pacoutdoor.com/sleeping-pads/view/ether-compact-6

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva er forskjellen på DownMat 7 Pump DLX liggeunderlag dun og SynMat 7 Pump DLX liggeunderlag ( Bortsett fra dun og syntetisk) ?

Det kommer til å bli brukt fra vår til høst.

Jeg ser at synmat er lettere og billigere enn downmat. Noen grunn til å velge downmat ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Downmat er noe varmere, 7 går i følge produsenten ned til -24 grader, mens synmat 7 går til -19. Downmat er nok noe mer utsatt ved punktering. Dunen spruter ut. Det syntetiske materiale holder seg nok bedre på plass (jeg har punktert to Downmats, så det er ikke kun teori).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.