Gå til innhold
  • Bli medlem

Mt. Kenya


Anbefalte innlegg

Etter at jeg var på Kilimanjaro i vinter tenkte jeg "aldri mer Afrika".

Det var på grunn av alle tiggere og pågående selgere. Dette minne har nå bleknet og jeg vurderer

nå en tur til Mt. Kenya. Det er sikkert noen av dere som har vært der og kan si noe om fjellet, avstander,

dager på vandring og fjellets vansklighetsgrad. Det kalles klatring, men det gjør man jo også om Kilimanjaro

selv om det der bare er en lang bakke. Er det tauklatring, klyving eller bare vandring i bratt lende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Etter at jeg var på Kilimanjaro i vinter tenkte jeg "aldri mer Afrika".

Det var på grunn av alle tiggere og pågående selgere. Dette minne har nå bleknet og jeg vurderer

nå en tur til Mt. Kenya. Det er sikkert noen av dere som har vært der og kan si noe om fjellet, avstander,

dager på vandring og fjellets vansklighetsgrad. Det kalles klatring, men det gjør man jo også om Kilimanjaro

selv om det der bare er en lang bakke. Er det tauklatring, klyving eller bare vandring i bratt lende?

Da salige Jon Tvedt var på treningsopphold i Kenya løp (!) han opp dette fjellet. Men såvidt jeg husker ga han seg før toppen, nettopp fordi det måtte klatres. Jeg har aldri vært i disse trakter selv, men kan umulig forestille meg at han hadde snudd før toppen om det bare var snakk om litt klyving. Se "Året det var så bratt" på NRK. http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/293423/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du opp på den høyeste toppen på mt. Kenya må det klatres. Det finnes litt info om det på nett.

To gode venner av meg er der nede nå og skal ha toppdag enten i dag eller i går. Hvem vet. Uansett, det er jo bare å kontakte de hvis de kommer hjem igjen. Adressen til www.anders88.com elller noe er adressen til nettsiden Anders, under SPOT kategorien så vises det hvor de er på fjellet akkurat nå.

På bloggen min finnes oppdateringer som de har sendt meg under reisen. Adressen dit er miajoh.wordpress.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du paa toppen av Mount Kenya saa maa du klatre 500m og det raser mye stein og det er ofte folk som knekker bein grunnet steinras. Det krever mye innsats og vilje samt betydelig klatre erfaring. Dette er ikke et fjell man skal ta lett paa. Du maa kunne klatre norsk grad 5 med fjellsko og liten sekk og muligens med hansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.