Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk for litt store barn


bobq

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe tursekk til min 9 år gamle datter, hun er snart 140 cm høy. Finner bare sekker som passer for voksne (155 cm) eller for mindre barn. Er det noen som vet om gode tursekker til barn på denne størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storheia jr 45 liter fra Helsport kjøpte vi i forrige uke. Den passer fra 150 cm opp til 170 cm. Jenta vår er akkurat 150 cm høy. Super sekk altså! Fikk plass til sovepose og liggeunderlag, pluss klær og sko. Skikkelig god på ryggen.

Men den blir kanskje litt stor? De hadde også en ungdomssekk fra Bergans, den er visst ny av året. 40 liter, passer fra 130-150 cm tror jeg det var. Kosta 700 kroner. Den passa også meget godt på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noen spesifikk modell å anbefale dessverre, og jeg er heller ikke sikker på om det finnes én sekk som er like god for alle på samme størrelse/alder. Kjøp noe som sitter godt på ryggen til den som skal bruke sekken. Det gjelder både barn og voksne. Så: ut i butikkene og prøv mange sekker. Med vekt i. Bruk gjerne den samme gode sekken til både tur og skolesekk. Mange barn bærer tungt i skolesekker som er veldig langt fra optimale. Jeg ville begynt med å ta med ungen til alle sportsbutikker i nærområdet og teste sekker. Det finnes mange sekker der ute: link til XXL

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Erfaringsmessig så måtte vi handle i utlandet for å ha noe å velge i til våre, helt klart større utvalg, fra flere produsenter, da kan barna også velge litt i form og farge.

Disse linkene er bare et eksempel, ikke meningen å peke på noen spesielle sekker eller nettsider.

http://www.backcountrygear.com/backpack/Kids_Packs.cfm

http://www.gearbuyer.com/products/the_north_face_terra_55_youths.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Osprey Ace 48 til en elleve åring, som vi har hatt de siste tre årene. Du kan regulere lengden på ryggen på denne sekken, og det gjør den til å vokse med. 48 liter er mer enn nok til speiderturer på flere dager, og den er ikke så stor at han kan pakke masse tull i sekken for fjellturer. Mulig den også kommer i andre volum.

Sekken har flere gode lommer og praktiske løsninger, som er gode for ungene. Sekkens konstruksjon og materialer virker gode.

En sekk som jeg kan anbefale til både fjellturer og speiderturer, som er vår bruk.

Sportsnett hadde denne sekken, men er utsolgt nå. Platou i Stavanger har hatt den tidligere, og i utlandet får du definitivt tak i denn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det finnes jo en del modeller der ute, men butikkene her i Tromsø har ikke noe utvalg inne på lager, tør ikke kjøpe noe såpass kostbart uten å prøve den først. Så det ender med at "barnehagesekken" får duge ett år til. Kanksje vi har bedre lykke neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.