Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Primus Eta Solo?


Olsen89

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en lett gassbrenner, med kjele.

Kommer for det meste til å bruke den til å koke opp vann.

Ser at det har kommet med en ny variant av Jetboil, nemlig Eta Solo. Noen som har prøvd denne?

Evt noen som har prøvd MSR Reactor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du brukt den mye? Virker den solid og holdbar?

Jeg skal på tur i 3 uker, og vil sette pris på at brenneren er lett og enkel, og fungerer hver gang.

Jeg regner med at den største gassboksen som går oppi kjelen er en 100 grams boks? Går det greit å bruke større gassbokser på brenneren?

Synes du at denne brenneren bruker mindre gass enn vanlige toppmonterte brennere?

Hvordan fungerer den i vind?

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt den i ca 1-2 mnd på forskjellige turer. Ligger i sekken hele tiden. :-) Har ikke opplevd noe negativt med den. Bare 100 grams boks som passer i kjelen, men du kan bruke større bokser også. Den bruker ikke mer gass enn de andre primusene jeg har som går på gass (Omnifuel og MSR). Fungerer greit i vind, bra beskyttet. Anbefales!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hva i all verden er det meningen jeg skal bruke den runde mettallskiva med hull i - som følger med etasolo??

Den skal brukes hvis du bruker "kjelestøttene" som følger med, og bruker den som en "vanlig" primus. Ellers kan den ligge hjemme...

Hvis den står på primusen når du kobler på standard kjelesettet, blir det vanskelig å koble det fra igjen, men det har du sikkert oppdaget allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som har EtaSolo. Dette står på sidene til primus:

VIKTIG SÄKERHETSINFORMATION

Den upphängningsanordning som levereras med EtaSolo kan för vissa exemplar vara av sämre kvalitet till följd av ett tillverkningsfel.

Felet kan leda till att EtaSolo oväntat faller ner och vi rekommenderar alla användare att kontrollera upphängningsanordning före

första användningen. Fäst kroken i fästet på kastrullen och dra hårt (motsvarande 4-5 kg) för att säkerställa att den tål belastningen

av ett EtaSolo fylld med vatten. Om du behöver byta ut upphängningsanordningen, kontakta din återförsäljare. Om du har några

frågor hur du ska testa tveka inte att kontakta oss på [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtaSolo og EtaExpress, hva er de vesentlige forskjellene? Synes det er vanskelig å velge. Hvilken passer til hvilket behov? Hva er lurest å tenke på når man skal bestemme seg for en av disse to?

Hvis du går inn på primus.se så kan du sammenligne de to og der ser du at forskjellen er stor. EtaSolo er en Jetboil klone mens EtaExpress er en pakke med Eta-gryte, vindskjerm og gassbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig forskjellen er åpenbart stor hvis man har peiling på slike dingser, men det er det ikke for meg. (Selv om jeg ser på den siden.) Hva har det å si med jetboilklon og eller pakke med ting?

Begge er for 1-2 personer, volumet er 0,9 og 1 liter, ihoppakket volum veldig likt. Effekten ser ut til å være større på Express, og det ser ut som man får pakket en større gassboks inni den enn den andre. Det er kanskje vesentlig?

- Men er det andre ting? Er de laget for forskjellig type bruk, for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig forskjellen er åpenbart stor hvis man har peiling på slike dingser, men det er det ikke for meg. (Selv om jeg ser på den siden.) Hva har det å si med jetboilklon og eller pakke med ting?

Begge er for 1-2 personer, volumet er 0,9 og 1 liter, ihoppakket volum veldig likt. Effekten ser ut til å være større på Express, og det ser ut som man får pakket en større gassboks inni den enn den andre. Det er kanskje vesentlig?

- Men er det andre ting? Er de laget for forskjellig type bruk, for eksempel?

Ser ut som du har fått med deg de vesentligste forskjellene. EtaExpress har en liten stekepanne som lokk og jeg tror hele det settet er ment til matlaging generelt mens EtaSolo er optimalisert for vannkoking. Sikkert andre her som har peiling på dette som kan korrigere meg.

Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.