Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhulemannens sommerkrypinn utsatt for hærverk


Kattugla

Anbefalte innlegg

Annonse
Ser mer ut som tidens tann i kombinasjon med torvtakets tyngde spør du meg..

Det er link til saken over bildet. Ikke tidens tann det er snakk om her. Om han i det hele har en sak, er en annen sak. Hytten står på annen manns eiendom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hulemannen burde evnt komme seg i arbeid i stedet?

Tror egentlig ikke hulemannen er den slappeste av våre mange trygdede, hvis alle uføretrygdede hadde bodd i huler på vidda både vinter og sommer så hadde jeg med glede betalt skattepengene i bøtter og spann.

Synes det er værre med de som får gratis utdannelse og leilighet ++++++ til de dauer selv om de kunne gjøre en jobb.

Ville du ha våknet opp på denne måten hvis du hadde "vondt i ryggen eller dårlige språkkunskaper" ????

4xRjFb6FVWGGcO8FMN1Ktg_sA3hyDUVZkGJg9nFmGveQ.jpg

Nok OT, må nok si meg enig med Vargtaz og Fjellbaronen, kan ikke den hytten bare jevnes med jorden og DNT gi ham et gratisabonemang på hyttebesøk istedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hulemannen burde evnt komme seg i arbeid i stedet?

Fjellforum skal som logoen sier være et møtested for fjell- og friluftsfolk, og da skal Hulemannen og andre uføretrygdede fjellfolk også kunne være her uten å få slike useriøse og

meningsløse kommentarer slengt etter seg.

Det er tydeligvis, og beklagelig vis på sin plass å minne om følgende :

3. Upassende innlegg

Innlegg, bilder, signaturer og avatarer som kan oppfattes som sjikane mot enkeltpersoner eller grupper tillates ikke. Dette gjelder alt fra negative personkarakteristikker til innlegg/bilder som kan oppfattes som diskriminerende basert på kjønn/rase/religion og lignende. Det samme gjelder innlegg/bilder som bryter med norsk lov. Moderator leser ikke alle innlegg, så vi ber det enkelte medlem melde fra hvis man finner upassende innlegg. IP-adresser logges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke den hytten bare jevnes med jorden og DNT gi ham et gratisabonemang på hyttebesøk istedenfor?

Hva gjorde det vel om en av våre få gjenværende originalr fikk ha en liten hytte et eller annet sted langt borte fra sivilisasjonen?

I dag blir jo stort sett alle slike originaler gjemt bort på en eller annen institusjon. Verden blir nok bare fattigere hvis det ikke skal være plass for litt individualisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort.

Har møtt på snøhulemannen et par ganger på Juvasshytta, han pleide vist å ta en svipp tur opp til piggen alene som han sa. Han hadde mye kunnskap om saker og ting. Så la folk være som man er. Ikke fint å ødelegge for ham. Bra det finnes noen orginale også,alle trenger vel ikke å leve et A 4 Liv.:wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke hulemannen er den slappeste av våre mange trygdede, hvis alle uføretrygdede hadde bodd i huler på vidda både vinter og sommer så hadde jeg med glede betalt skattepengene i bøtter og spann.

Synes det er værre med de som får gratis utdannelse og leilighet ++++++ til de dauer selv om de kunne gjøre en jobb.

Ville du ha våknet opp på denne måten hvis du hadde "vondt i ryggen eller dårlige språkkunskaper" ????

4xRjFb6FVWGGcO8FMN1Ktg_sA3hyDUVZkGJg9nFmGveQ.jpg

Nok OT, må nok si meg enig med Vargtaz og Fjellbaronen, kan ikke den hytten bare jevnes med jorden og DNT gi ham et gratisabonemang på hyttebesøk istedenfor?

Tror nok ikke han mannen der stikker av med skattepengene våre, Nei. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde det vel om en av våre få gjenværende originalr fikk ha en liten hytte et eller annet sted langt borte fra sivilisasjonen?

I dag blir jo stort sett alle slike originaler gjemt bort på en eller annen institusjon. Verden blir nok bare fattigere hvis det ikke skal være plass for litt individualisme.

'

Helt enig, denne fyren er apsolutt et klenodie Norge burde ha, synes det er tøft at noen gidder å leve på denne måten.

Hadde jeg selv eid en hytte i nærheten av der hulemannen holder till så kunne han ha lånt den når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke han mannen der stikker av med skattepengene våre, Nei. :wink:

Nei, han sløser ikke med pengene. Mesteparten av uføretrygden han mottar går nok rett inn på bankkontoen, til glede for hans etterkommere eller Fretex eller hvem det nå blir som arven hans jordiske gods.

Sett i et større perspektiv: dersom alle i den vestlige verden hadde hatt så lite forbruk som Sverre Nøkling så hadde vi hatt en bærekraftig forvaltning av naturressursene, ingen klimakrise og ingen fare for menneskeskapt global oppvarming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske at jeg hadde litt av den mentaliteten som Snøhulemannen har. Tenk å være fornøyd så lenge han er i naturen, uten å ha det nyeste og beste av utstyr. Hadde ikke økonomien satt en stopper for det, så hadde jeg nok brukt mye mere penger på sportsutstyr selv. Snøhulemannen benytter det han finner som er gjenglemt av oss andre, og er fornøyd med å ha det slik. Fantastisk holdning, og jeg skulle ønske jeg kunne få litt av hans syn på dette. Selv foretrekker jeg å ha utstyr som sikrer meg på at jeg ikke blir kald og våt, og synes det er godt med både sovepose, liggeunderlag og telt av skikkelig kvalitet. Sverre Nøkling er tøff som lever det livet som vi andre bare kan drømme om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han vel heller verken fattig eller en stakkar :wink: Fyren har greit med penger etter en større arv for mange år siden, men velger å leve som om han ikke hadde noen (bortsett fra en lengre årlig sydentur). Vi må ha plass til folk som velger å leve utenfor det vi regner som det normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel flere i området vært plaget av innbrudd i hytter av mannen snakkes det om. Det skal ha skjedd flere ganger. Kan jo hende noen av disse bestemte seg for å ta igjen litt....

Er han dømt for innbrudd? Hvis ikke, så er dette en ganske drøy påstand å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at "snøhulemannens" krypinn ligger omtrent vegg i vegg med hytta/stølen til de som eier grunnen. Som nevnt i reportasjen tilhørte også krypinnet en venn av grunneier tidligere. Til tross for et miljøvennlig image, hoper det seg opp mye skrot i forbindelse med hans tilstedeværelse, dette gjelder også inne på vidda. Og ikke bare i hula der han av og til holder hus. Det er også en mengde andre grunner til at det her har vært en konflikt i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellforum skal som logoen sier være et møtested for fjell- og friluftsfolk, og da skal Hulemannen og andre uføretrygdede fjellfolk også kunne være her uten å få slike useriøse og

meningsløse kommentarer slengt etter seg.

Det er tydeligvis, og beklagelig vis på sin plass å minne om følgende :

3. Upassende innlegg

Innlegg, bilder, signaturer og avatarer som kan oppfattes som sjikane mot enkeltpersoner eller grupper tillates ikke. Dette gjelder alt fra negative personkarakteristikker til innlegg/bilder som kan oppfattes som diskriminerende basert på kjønn/rase/religion og lignende. Det samme gjelder innlegg/bilder som bryter med norsk lov. Moderator leser ikke alle innlegg, så vi ber det enkelte medlem melde fra hvis man finner upassende innlegg. IP-adresser logges.

Støttes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i et større perspektiv: dersom alle i den vestlige verden hadde hatt så lite forbruk som Sverre Nøkling så hadde vi hatt en bærekraftig forvaltning av naturressursene, ingen klimakrise og ingen fare for menneskeskapt global oppvarming.

Sverre Nøkling skal ha honnør for sitt lave forbruk i dagens sykt materialistiske samfunn. Men det er også noe som heter "Yt etter evne, få etter behov", og hvis alle bare skulle daffet rundt i fjellheimen på heltid, ville det ikke vært liv laga for menneskeheten. 5 milliarder ville nemlig sultet ihjel. Men kanskje en utryddelse av menneskeheten hadde vært til det beste for naturen hvis man, for å bruke dine ord, "ser det i et litt større perspektiv" :)

Jeg har veldig sansen for livsstilen til Sverre Nøkling, men synes det er vel mye romantisering i innleggene ovenfor. Hvis det virkelig er "back to basic" denne karen vil, så glemmer han at livet før den moderne tidsalder først og fremst bestod i å sanke mat. Ja det krevde faktisk så lange arbeidsdager at man på den tiden ville se på det som ansvarsløst å kaste bort tid og energi på å bestige fjelltopper.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er "back to basic" denne karen vil, så glemmer han at livet før den moderne tidsalder først og fremst bestod i å sanke mat. Ja det krevde faktisk så lange arbeidsdager at man på den tiden ville se på det som ansvarsløst å kaste bort tid og energi på å bestige fjelltopper.....

Ein del arkeologer meiner jeger og sankerfolka var sunnare, freskare og hadde like mykje fritid som vi har i dag. Tannråte, dårleg rygg

og andre slitasjeskader kom fyrst med jordbrukssamfunnet.

Dette baserast blant anna på skjelettstudier og funn av unødvendige pyntegjenstander frå den tidsepoka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste jeger og sankersamfunn bruker (og brukte) mindre tid på matsanking enn jordbrukende samfunn. Det er allikevel lite å trakte etter å gå tilbake dit.. Ensidige dietter som ikke akkurat var optimale.. Alle disse alternative som driver med såkalte steinalderdietter glemmer at steinalderfolkene kunne leve ensidig på en type mat i lange tider om gangen. Nøtter, bær og denslags snacks var kun tilgjengelig i et par måneder om høsten. Elg og reinkjøtt i lange perioder om vinteren.

Nei takke meg til Rema 1000 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellforum skal som logoen sier være et møtested for fjell- og friluftsfolk, og da skal Hulemannen og andre uføretrygdede fjellfolk også kunne være her uten å få slike useriøse og

meningsløse kommentarer slengt etter seg.

Det er tydeligvis, og beklagelig vis på sin plass å minne om følgende :

3. Upassende innlegg

Innlegg, bilder, signaturer og avatarer som kan oppfattes som sjikane mot enkeltpersoner eller grupper tillates ikke. Dette gjelder alt fra negative personkarakteristikker til innlegg/bilder som kan oppfattes som diskriminerende basert på kjønn/rase/religion og lignende. Det samme gjelder innlegg/bilder som bryter med norsk lov. Moderator leser ikke alle innlegg, så vi ber det enkelte medlem melde fra hvis man finner upassende innlegg. IP-adresser logges.

Da får jeg bøye meg, og si beklager om jeg støtet noen! At folk vil være anderledes, helt supert! Slikt trenger vi, men alle handlinger har konsekvenser! Konsekvensen burde være at han burde da droppe å heve trygd!

Eller skal Nutfant og jeg også finne oss en hule! Har sett plenty her på vestlandet! Skal bli godt å sove lenge og slippe å løse dataproblemene til folk i fremtiden! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.