Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane Sør - drikkevand


Gjest

Anbefalte innlegg

Min frue og jeg skal besøge Rondane i uge 30, og jeg vil godt spørge,

om der er drikkevand på hele vores vandrerute.

Vi går følgende rute:

Mysusæter (Spranget), Rondvassbu, Langglupdalen ,

Bjørnhollia, Steindalen, Eldå, Søre Geitberget,

Vulufjellet, Skjerellhøa, Mysusæter.

Vi har 3 gange tidligere været i Rondane i uge 42, hvor der var rigeligt drikkevand.

Med venlig hilsen

Gunnar Martensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så kjent i dette området som du beskriver, men stort sett så er regelen i norske fjell at du nok vil finne drikkevann de fleste steder. Personlig pleier jeg ikke å bære med meg vann på slike turer, men en tom 1/2 liters brusplaske kan være greit å ha i tilfelle det skulle være ekstra tørt eller at du skal krysse områder hvor du vet at det ikke er vann. Da kan du ta med deg litt vann for sikkerhetsskyld. I de aller fleste tilfeller så kan du drikke alt vann som finnes i disse områdene. I noen av disse områdene ser det ut til at du kommer ganske høyt og da kan det tenkes at det kan være litt lite vann i korte perioder, men min erfaring fra nesten 30 år med fjellvandring tilsier at en halv liter vann i sekken vanligvis er nok.

Det ser ut til at det er en fin tur du skal ut på, håper du får fint vær. Selv har jeg i sommer planlagt å ta mine to sønner, 10 og 15 år, med meg en tur opp til Galdhøpiggen, plus at min eldste sønn ønsker å gå trappen som kanskje er europas lengste, 4444 trappetrinn fra Flørli i Lysefjorden. Og hvis ikke dette skremmer ham bort fra fjellet så ser jeg store deler av Ryfylke og Rufylkeheiene fra mitt stuevindu så det er bare å velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.