Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen dunjakke


brith

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd klattermusen "Liv" og har synspunkter?Har prøvd den på men er noe usikker på slitasjestyrken på den da den kjennes noe tynn ut i ytterstoffet.Trenger en dunjakke/dungenser til å evt kunne ha under skalljakke ved behov.Ønsker også å høre fra de av dere som har testa noen av de andre dunjakkene til klattermusen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Fimax her på FF har "Liv". Han og jeg har hatt en rekke lengre turer sammen.

Han er ekstremt fornøyd med plagget. Veldig komprimerbar samt mye varme i den.

Etter hva jeg har sett er det lite dunlekkasje og ytterstoffet er mer slitesterkt en det ser ut til.

Der er klart at du bør utvise forsiktighet i nærheten av bål/glør.

Jeg skal tipse ham om tråden din, men hverken han eller jeg kommer til å være hjemme på et par uker.

Har selv lurt på å kjøpe meg "Liv", og regner nok med at jeg gjør det når høsten melder sin ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Liv og den er alltid med på tur. Perfekt som ekstra jakke til å ha under skalljakke ved rast og i leir/hytte ellers. Litt for tynn til å brukes som en selvstendig dunjakke, vinden blåser den fort flat og da blir det kaldt. God kvalitet, lite dunlekkasje og tåler en liten regnbyge også. Jeg har hatt min i 4 år og den duger i mange år til.

Jeg ville kjøpt en stor størrelse slik at den også kan brukes utenpå en enkel skalljakke. Det er egentlig det den passer best til synes jeg.

Jeg vil tro at tilsvarende produkter fra andre produsenter er like gode så lenge de har samme dunkvalitet og fillpower (800), og det bør vurderes om ikke en jakke med glidelås er mer praktisk i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.