Gå til innhold
  • Bli medlem

Holder 2 netter på Østvidda?


Kikut

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er mange tråder om vidda her, men jeg finner ikke helt svaret på det jeg lurer på.

Vi er 2 stk som kun har 2 netter til rådighet for en fisketur. Vi vil fiske mest mulig. Sist vi var på vidda endte vi opp med å gå mer enn vi fisket, noe vi vil unngå nå. særlig siden vi kun har 2 dager på oss. Vurderer utgangspunkt på Kalhovd, mulig fiske i Reksjåen og Sletteidvatni. Men holder det med tida? Eller bør vi vurdere noe annet? Vi har Austheiene i Fyresdal som en nødløsning, men hadde håpet på at noen her hadde et godt forslag :evil:

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kikut!

Huff, det var et dårlig utgangspunkt, med kun 2 dager til rådighet, da skal mye klaffe, både vær og fiske.

Hvis dere tar Kalhovd som utgangspunkt, hvorfor ikke bare leie båt i 2 dager der, og fiske fra land, samt dorge Kalhovdfjorden og Grytefjord. Da kan dere en av dagene evt kjøre båten helt inn til Viervatn og fiske der. Alternativt legge båten ved Sandbekk og følge elva oppover, i det området er det noen fine små vann. Det ble forresten tatt stor ørret i Kalhovdfjorden ifjor, over 4kg!

Når det gjelder Reksjåen så har det vært lenge mellom de store fangstene for vår del. Det å satse på Sletteidvatni på en 2 dagers innebærer jo mye trasking, noe dere ønsker å unngå.

Lykke til!

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tusen takk for innspill begge to!

Dette med båt var interessant. Jeg visste ikke jeg kunne leie båt der, ei heller at vi hadde lov til å fiske fra båt. Hvordan er det med leirplasser i det området? Og vil vi være omringet av andre folk siden det er så "nær" hytta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også sengeplasser til utleie, samt at det er mange flotte teltplasser på Sandbekk siden, som jo er på motsatt side av turløypa. Jeg telte 2 aktive båter ifjor den stunden jeg var i området, det er ikke mye med tanke på de store vannene vi her snakker om.

Skulle båt bli uaktuelt pga været, så kan dere smelle skikkelig på opp til holken, campe og fiske der, for så å ta en avstikker opp til viktjønn en dag og prøve lykken der.

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nikke!

Tusen takk for hjelpen så langt.

Jeg ringte Kalhovd Turisthytte nå. De leier ikke ut båt og visste heller ikke om noen som gjorde det? Kjedelig, vi var nemlig blitt nokså gira på båt-ideen din! Har du noen ideer om hvem som leier ut båt? I Verste fall har jeg en Ally, men hvordan er padle -og vindforhold i Kalhovdfjorden for en kano?

Igjen tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at vi har fire alternativer nå:

1. Padle kano i Kalhovd. Dette er fristende, men vi synes det er skummelt mtp vindforhold. Hva tror du? 2. Leie båt/padle i Mårvatn. Men hører fisket de siste årene har vært dårlig der. 3. Gå inn til Holken og Viktjønn og fiske der i 2 dager. 4. Gå innover til de nærmeste vanna fra Mårbu.

Eventuelt noen andre som har forslag? Alle svar tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.