Gå til innhold
squidman

Fiske i Breheimen/Mørkrisdalen - fiskebestand, fluevalg

Det er 2964 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og broren skal en ukes tur til Mørkrisdalen/Breheimen med forhåpentlig litt fiske undervies denne uken. Hva kan dere anbefale ang. flue - og spinnervalg? Jeg har fra før en del stenflue nymfer, Elk hair caddis, og diverse 'terrestrials' (maur osv), man har ikke greie på fluevalg mht norske fjellvann. Har vel en del døgn fluer o.l. også, hovedsakelig 12-16, 'tan' og oliven. Jeg har vel idag å binde det jeg trenger. Broren (fra australia) har ikke gått over til 'the dark side' enda, og råd om spinnere o.l. hadde kommet godt med. Ellers inntrykk av fiske der (turen er hovedtingen her, men vi begynner å bli lei å fiske 'ansjos' på 50g!). Masse smått? Pleier grunneiere å ta alt sammen med båt/garn, selv på over 1000m?

Alle innslag/råd tatt godt imot.

:!:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2964 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.