Gå til innhold
  • Bli medlem

Fisketur i Dividalen i juli


korak

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta en uke inn i Dividalen, må nesten innom bla Anjavatn og vannene rundt her og prøve stanga der. Turen blir i juli, er litt interesset i gode ikke overbefolket teltplasser, andre fiskevann som er liksåbra rundt i området. Ønsker gjerne å sende pm til noen her med erfaring. Hvor det er best anbefalt å gå, - fra frihetsli og Sanddalen. Ser det ligger noen fine vann her, Høgskardvannet mm. Eller inn dividalen mot øvre dividalsfoss og til Anjavasshytta og utgangspunkt her i fra. Er vel fisk i de fleste vannene her omkring, og mye mygg :-)

Har ikke vært i dette området før.

Hvor lang tid bør en beregne fra snuplassen og opp til Anjavassdalen?

JC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Godt kjent i området. Vannene i området Anjavatn varierer mye i mengde og størrelse på fisken. Vannene med stor fisk (anja, vuoma, lapskardvatn og høgskardvatn) er ofte mer vridne enn vannene med mindre fisk (galgo, dorro og sandelvvatn). I disse vatnene er det bare røye, bortsett fra anja og anjavasselva som har noe ørret. Var jeg deg tok jeg turen til frihetsli-galgo-dorro-vuoma-anja-frihetsli. Start fra Frihetsli i Dividalen er greiest da det her er gode stier. Enn så lenge er det jo kaldt i området, men kommer varmt vær bør du være på plass. Jeg skal selv inn i området de nærmeste dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen som vet hvordan det er med offentlig transport, hvis man flyr til Tromsø og vil videre til Dividalen? Blir det nærmeste å ta bussen til Skjold? Det er vel i så tilfelle ennå langt å spasere før man er i selve nasjonalparken, finnes det noen bedre mulighet for å komme seg dit eller er det rett og slett privat bil som gjelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med offentlig transport, hvis man flyr til Tromsø og vil videre til Dividalen? Blir det nærmeste å ta bussen til Skjold? Det er vel i så tilfelle ennå langt å spasere før man er i selve nasjonalparken, finnes det noen bedre mulighet for å komme seg dit eller er det rett og slett privat bil som gjelder?

Buss fra Tromsø til Skjold, taxi derfra til Frihetsli. Bestill taxi på forhånd. Gjorde dette for 2 år siden, synes å huske vi betalte en tusenlapp. Avtalte henting fra Frihetsli 8 dager senere med taxisjåføren, han kom presist.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kan være så uforskammet og ikke klare å ta med seg raklet sitt hjem igjen når de først har klart å dra det med seg!

Fysj, nå mista jeg litt av turlysta dit ja. Kanskje heller dra en plass hvor jeg vet det ser ordentlig ut i stedet, så jeg ikke ender opp med å gå å plukke søppel på turen min. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det er helt for jævlig for noen holdninger altfor, altfor mange brukere av naturen har. Slenger etter seg dritten sin. Husker selv jeg vandret opp og ned Reisadalen for et par år siden. På noen steder fløt det med søppel. Hermetikk og plastikkemballasje i mengder. Det jævligste var da jeg kom til en bålplass, og det lå avføring meget godt synlig kombinert med metervis med brukt toalettpapir flagrende i buskaset rundt omkring. Hadde jeg møtt jævlene skulle jeg gitt de juling. Gjør meg forbanna å se hvordan fantastisk flotte naturområder forsøples av drittfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.