Gå til innhold
Anders Eriksen

Fiske Gullfjellet

Det er 2941 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

De fleste vann på Gulfjellet er i nedbørfeltet til drikkevannsforsyningen. I nedbørfeltet er fiske forbudt. Her finner du kart over nedbørfeltene i Bergen:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Men kjører du litt lengre unna sentrum finner du bra fjellfiske - sjekk for eksempel sidene til Osterfjord reiselivslag (Skjult lenke - logg inn for å se den). Et tips: Kjør til Herfinndalen i Vaksdal og gå opp på fjellet. Her er det fritt fiske.

God tur!

(edit skrivefeil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg gikk opp fra Herfinndalen var det HELT dødt, men har fått fisk i den andre bekken du kommer til etter parkeringsplassen.

Vannene i Haugsdalen ved Gulfjellet er ikke drikkevann, og her er det fisk, selvom den nok er liten.

Grimenvannet har gjedde, det har også store nesttunvannet. i Myrdalsvannet er det godt med småørret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde meg en liten fisketur i Risnestjørna i dag. De ligger på baksiden av Trengereidhotten 577 (for et navn.. :) ). Gikk fra parkeringsplassen ved Gullbotn og fulgte lysløypen før jeg tok til høyre og gikk mot fjorden. Det var MYE fisk i de tre- fire vannene jeg fisket i, men den var fryktelig liten. Fikk 51 stk på noen timer. Mange hadde stort hode og liten kropp, ikke spesielt vakre altså. Men kjekt å få fisk!

Har ikke fisket der før men tror jeg kommer til å ta turen opp igjen. Noen burde fiske ned bestanden slik at det blir bedre størrelse på fisken.

Fint terrreng å gå i og lett å fiske, lite skog. Så forresten tre ryper også.. :)

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 2941 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.