Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny GPS: Garmin GPSmap 62s


Anbefalte innlegg

Nå har Garmin omsider tatt til vettet, og kommer nå med en ny modell av GPSMap-serien, nemlig GPSMap62S.

http://www.lommekjent.no/produkter/baerbar_gps/garmin-gpsmap-62s?utm_source=Lommekjent&utm_campaign=6e0c805b58-Nyhetsbrev_Juni_20106_16_2010&utm_medium=email

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=&pID=63801#onTheTrail

cf-lg.jpg

GPSMap60-serien og Colorado-serien er nå gått ut av sortimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 måneder senere...

Er det noen som har prøvd GPSMap 62S?

Er det noen forbedring i forhold til GPSMap 60CSx?

Tenker da på at 62S har treakset kompass og at den bør kunne lese Topo Adventure kartene med riktige farger på vann (det gjør ikke min 60CSx).

Det treaksede kompasset fungerer det slik at det ikke gjør noe om GPS er litt skeiv når man peiler?

På 60CSx begynner nemlig kompasset å dreie med en gang GPS'en ikke er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hovrfor knappene på en gps plasseres nederst. Det gir betydelig bedre grep og er lettere å bruke knappene med en hånd (tommelen), når de sitter øverst. Da kan hele gpsen hvile i hånden når man beveger seg i ulendt terreng. Håper Garmin eller andre kommer med flere modeller med knappene øverst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hovrfor knappene på en gps plasseres nederst. Det gir betydelig bedre grep og er lettere å bruke knappene med en hånd (tommelen), når de sitter øverst. Da kan hele gpsen hvile i hånden når man beveger seg i ulendt terreng. Håper Garmin eller andre kommer med flere modeller med knappene øverst.

Jeg syns aldri det har vært noe problem å bruke GPSMap 60Cx med en hånd, jeg regner derfor ikke med at det er noe problem med denne heller siden den er ganske lik.

Det skal gjøre slik at du kan holde den skeivt og samtidig vise rett vei. Fungerer greit på min oregon 550. Er jo stort sett samme innmat/program i disse.

Det har du helt sikkert rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har knappene på toppen, er det ikke lett å dekke deler av skjermen mens man knotter? De som har knappene øverst er som regel beregnet for båtbruk og blir sikkert da brukt i en holder. De er også flytende.

Omtrent alle "vanlige" mobiltelefoner har knappene i bunnen de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Garmin eller andre kommer med flere modeller med knappene øverst.

78s har knappene over skjermen, og er samme generasjon som 62s. 78s er nesten identisk med 62s når det gjelder funksjoner, mangler vel bare pulsmåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62s funker greit synes jeg. Synd premiumkartene er så sinnsvakt dyre, men det er vel bare å spare. Eventuelt holde meg til turer innenfor en sone :) Har i mellomtida fått låne noen topo pro kart, men de er ganske basic.

Den virker litt treg på å få positoin-fix, men har ikke prøvd den side ved side med 60cxs ennå. En kamerat har den, så det skal vi nok få til en dag.

-Frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også at knappene er øverst, føler jeg får mye bedre grep da.

Ser ut som forskjellen mellom 62s og 78s er at 78s'en er mindre, lettere og den flyter.

Se forskjellene på garmins side:

https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=145&compareProduct=63801&compareProduct=63602

(I følge manualen har begge to også mulighet for pulsmåler)

Noen som har argumenter for hvorfor jeg ikke skal velge 78s?

Er det noe jeg har oversett her?

For oss som liker knappene øverst så ser det ut som vi får det samme som 62s, bare i

en mindre, flytende, pakke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.