Gå til innhold
  • Bli medlem

Pac-lite regnsett


NewMount

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å investere i et pac-lite regnsett (vann- og vindtett) for å evt erstatte skallbekledning (Bergans Norkapp og Sirdal). Vi vil spare både plass og vekt, samt øke bevegelighet. :wink:

Vil gjerne ha inspill på merker og om det er en god idè i det hele tatt. Vi tenker på 3-sesongers bruk. Har sett på Marmot (Precip, Optima) og Helly Hansen (Anchorage). Er det noen som har erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, takk for svar. Er det ikke stor forskjell på kvalitet mellom Stormberg og Norrøna/Bergans? Det er i hvartfall stor prisforskjell... Ikke at det alltids har noe å si for kvaliteten sin del da. Men duger det som en erstatning for skallbekledning? Tenker jo at ulla har du jo på/med deg uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Norrøna falketind paclite, og den holdt meg tørr gjennom 13 dagers kontinuerlig regnvær i Nord England da jeg gikk Wainwright's coast-to-coast. Veldig fornøyd med den jakka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The North Face Venture dressen min syntes jeg er finfin. Blir iallfall min skallbekledning på årets Børgefjelltur. Tot 570g og meget lettpakket er ikke ille. Har ikke blitt våt i den enda, men her på Møre regner det ikke så mye heller.. Hmm..På tide å komme seg ut av vinterdvala kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, på Sunnmøre plasker det jo en grann, ikke helt regnfritt ;)

Men vi ser litt på Bergans Superlett, ser Sport1 har et tilbud på 1999,- for både bukse og jakke, og da får man vel buksa på "kjøpet" (1299,-) kan man si. Bergans er vi storfornøyde mtp kvaliteten til vårt bruk, og de ligger sånn i midtsjiktet ang pris.

Noen som har erfaringer på nettopp denne dressen? Vurderer å bare "slå til" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.