Gå til innhold
  • Bli medlem

Bavttajokka i Øvre Anarjokka n.park


Anbefalte innlegg

Skal leve det gode liv i Anarjokka i august og lurer på om noen har padlet ned bavttajokka? Lurer litt på hvor den er padlbar fra? Vet Monsen padlet den i Nordkalotten 365, men han startet et godt stykke ned. Kommer jo selvfølgelig mye ann på nedbør, 10 cm kan jo spare meg for mye bæring :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I boka om turen skriver Monsen at han la ut i Madirloubbal. På satellitt-kart (inatur.no) virker det som om det er forholdsvis greit med en kort bæring å padle fra vann 401.

Det hele blir som du antyder avhengig av vannstand. Hvis du bærer inn fra Finland, vil jeg tro at de ekstra 8-9 km fra vann 401 til Madirloubbal ikke betyr så mye. En annen sak er det hvis du kommer vannveien f. eks opp Anarjokka og har med mye oppakning.

Sender du en PM med e-postadresse kan jeg sende over noen bilder jeg har, se https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=21349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.