Gå til innhold
  • Bli medlem

Brynje/"helsetrøye" sett


MooCow

Anbefalte innlegg

Annonse

magasinet.no har en helsetrøye-variant.. aclima woolnet (merinoull).. vil du ha den gode gamle modellen som bestefaren din hadde,

produserer vel Janus slike fortsatt - og kan sikkert være å få kjøpt hos OBS eller lignende. janus.no har en kjekk websøkedings for

å finne ut hvor nærmeste forhandler er ut fra din adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon butikkar sentralt i Oslo som har ? Eventuelt store kjeder som Gsport, Intersport, XXL ?

Eventuelt billeg sett ein kan bestilla på nett ?

Hei.

Friluftsmagasinet i Storgata (inngang Hammersborggate) fører Aclima sin ullnettingserie. Veldig god kvalitet i år etter år, har hatt ett av settene mine i fire år nå, passformen er omtrent som ny.

Storgata inneholder alt av sportskjeder og ikke langt unna holder Oslo Sportslager til.

Link til friluftsmagasinets butikk i Oslo, med kart.

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=-10042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Friluftsmagasinet i Storgata (inngang Hammersborggate) fører Aclima sin ullnettingserie. Veldig god kvalitet i år etter år, har hatt ett av settene mine i fire år nå, passformen er omtrent som ny.

Storgata inneholder alt av sportskjeder og ikke langt unna holder Oslo Sportslager til.

Link til friluftsmagasinets butikk i Oslo, med kart.

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=-10042

Her må eg seie meg uenig ift kvaliteten. Eg kjøpte to trøyer frå Aclima sin ullnettingserie, og det syns eg var noko rakkel i forhold til Brynje sine. Ulla loar som ein Alaskan malamute, så etter ein sveitt fjelltur ser eg ut som Robin Williams på overkroppen. Den ser også slitt ut etter nokre få rundar i vaskemaskina i forhold til Brynje-trøyene eg har hatt i fleire år. I tillegg testa eg dei på joggetur og skitur i skikkeleg kulde i vinter, og løysinga dei har under armane og nedover (der er det ikkje netting, men "vanleg") gjorde at eg vart veldig kald på sidene.

Men dei skal ha at passformen held bra, og dei er mykje finare enn Brynje sine, kva no enn det måtte bety for ein potensiell kjøpar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tydeligvis ulike erfaringer med Aclima ullnett. Mitt sett er riktignok kun et snaut år gammelt men har vært hyppig i bruk på ski- og fotturer, samt som innerste lag under mer statisk aktivitet (f.eks. sjøørretfiske i sjøen vinterstid). Ikke opplevd noe loing (hvis det nå heter det) som jarmol skriver om. Genial varmeregulering med netting og ullen stinker ikke for meget selv etter flere dagers bruk. Passformen er fortsatt meget god. Men jeg har måttet lære meg ikke å vrenge av meg en svett trøye uten å passe på hvor jeg tar tak i trøyen. Tar man tak i nettingen og drar det man er god for rakner det. Jeg har måttet sy noen sting øverst i skulderpartiet før jeg lærte å ta vare på utstyret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanleg superundertøy som duger, men syns teorien om luft mellom kroppen og vidare lag høyrest bra ut !

jeg har oppigjennom årene brukt det meste av kombinasjoner, som en generell slutning er superundertøy er veldig bra ved aktivitet, ull er uovertruffent ved lavere aktivitet/leir.

Melaklon (syntet netting) iflg. min er med min "termostat" veldig bra ved ikke fullt så lave temperaturer, mens ullnetting er genuint det beste for lave/diverse aktiviteter.

Jeg bruker også ull t-skjorter (tynne sådanne) på turer på sommerstid i fjelleheimen som "vandrerplagg" på overkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vanleg helsetrøye innerst mot kroppen, så tynn ulltrøye utenpå: både luft og varme...

Har kjøpt Brynje Arctic trøye m/glidelås i halsen på Wenaas i Haugesund, betalte ca 400,-

Så vidt eg forsto var dette ikkje nedsett pris. Billegaste eg fant på nett var tett oppunder 800,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.