Gå til innhold
  • Bli medlem

Bohuslen


Sollis

Anbefalte innlegg

Har tenkt meg en uke til Bohuslen/lysekil en uke for å klatre i sommer. Er det noen som har tips på hvor man kan telte gratis? Har les at det er mulig å bo ved klubbhuset til Bohuslen Klatreklubb, men de skulle ha 40kr natta for å telte der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange kommuner i Bohuslen har unntak fra allemannsretten. Det er imidlertid mulig å bruke den klassiske Norskecampen på Valserød så lenge det ikke blir flere enn 3-4 telt. Du må ta med vann. Campen ligger på en høyde noen hundre meter inn i skogen på andre siden av veien for Villskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være andre tråder som gir bedre muligheter til å få i gang en krangel enn denne? Bevise? Koko.

Men du fikk meg til å le, og det er verd en liten presisering fra min side. Klatreføreren for Bohuslen oppgir på s. 25 at det er campingforbud i hele Sotenäs kommune. Svenske venner har fortalt meg at flere andre kommuner har innført lignende campingforbud etter føreren ble gitt ut. Jeg har ikke tenkt på muligheten av at begge deler er blank løgn. Ytterlige kritiske spørsmål får besvares av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koko selv. Her er ikke snakk om å krangle, men å komme med opplysninger relatert til TS spørsmål. Jeg er kanskje den på forumet som kan mest om Bohuslän og skriver så klart om det er noe jeg vil opplyse om eller korrigere.

Som jeg skrev tidligere er det campingforbud i Smögen-området (som ligger i Sotenäs kommun.) Her kan du lese om hvilke deler av kommunen det gjelder: http://www.sotenas.se/kommunen/forvaltningaravdelningar/miljobyggforvaltning/miljoavdelningen/halsoskydd/campingforbud.4.6bd4bd7c12392692a498000120.html

Det må også legges til at det er ikke automatisk slik at camping er det samme som telting. Hovedpoenget med forbudsonene er å stoppe husbiler og campingvogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Hi! i forgot my climbing shoes at Galgeberget Bohuslän (south wall) yesterday... =/ they are black purple and grey and sit between two rocks . If anyone is there and finds them i would be so appreciative if you take them with you! Will pay all sending costs back to Oslo and send big thanks... =) 

Bridget White +4745421093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.