Gå til innhold
  • Bli medlem

Crispi skarven - Xxl sport


Anders Eriksen

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg nye fjellsko. Har bestemt meg for å kjøpe Crispi skarven (http://www.klikk.no/helse/friluft/article565187.ece).

Har vært på en del butikker, de fleste priser den til ca 2600. På Xxl sport sine hjemmesider kan man kjøpe

skoene for 1799.- http://www.xxl.no/villmarksliv/jakt-fjellstoevler/fjellstoevler/skarven-1053831.

Dettte er jo vesentlig billigere enn andre, men blir litt skeptisk. Er Crispi skarven på xxl sport de samme crispi skarven

som på andre butikker?:) Litt dumt spørsmål kanskje, men blir litt skeptisk når det er så mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

I dag skulle jeg impregnere Crispi Skarven som jeg kjøpte i juni og oppdaget at sålene var sprukket og morknet flere steder. Et sted var sålen brekt helt av på innsiden av foten. Jeg har brukt støvlene på en tre dagers tur i fjellet samt noen dagsturer og nå så sålene ut som de var flere år gamle! Tok de med tilbake til XXL og fikk et nytt par. Snakket med to personer der som aldri hadde sett lignende og mente det måtte være en feilproduksjon. Jeg håper inderlig det er det da jeg har aldri hatt så behagelige fjellstøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har vært uheldig med ditt par. Har hatt mine i et drøyt år nå med mye bruk, og de ser helt fine ut.

Helt enig, dette er noe av det meste behagelige jeg har hatt på beina, uansett kategori. Tok de rett ut av esken på en firedagerstur - null problem. Knallstøvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt mine Skarven i over to år. Kjempefornøyd! Gått mange våte turer, og de holder mål. Jeg bruker dem også om vinteren. Etter hver våte tur har jeg vært nøye med skylling, tørking og voksing, og de er fremdeles helt tette og uten sprekker. Jeg er ikke i tvil om at disse kjøper jeg igjen når det trengs.

Prøvde også å få ungene mine til å ville ha Skarven, men de syntes de var stygge. Så da, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine sprakk framme på tåa etter tre dager på tur. Sendte de inn til Crispi for tre uker siden,men ikke hørt noe fra de enda...

Tror det beste er å kontakte butikken du kjøpe de i. Jeg tok med mine tilbake til XXL og fikk nye der og da. Ikke noe å utsette på kundeservice hos XXL.

Nedenfor er et nærbilde av en av støvlene som jeg leverte inn to måneder etter de ble kjøpt og kun etter noen få dagers bruk. Skulle tatt bilde av undersiden også da de var skikkelig ille.

post-6097-133474719256_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk nye i posten i går,så det ordna seg! Var nesten likens mine sprakk også. Begynnte i forsterkninga framme på tåa,men fortsatte oppover og videre i skinnet. Såg ut som eit kutt. Kanskje det er ein svakhet på dei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk nye i posten i går,så det ordna seg! Var nesten likens mine sprakk også. Begynnte i forsterkninga framme på tåa,men fortsatte oppover og videre i skinnet. Såg ut som eit kutt. Kanskje det er ein svakhet på dei?

De jeg snakket med på XXl hadde aldri sett makan. Vi får krysse fingrene og håpe at det var en produksjonsfeil. God reklame for Crispi er det uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

De jeg snakket med på XXl hadde aldri sett makan. Vi får krysse fingrene og håpe at det var en produksjonsfeil. God reklame for Crispi er det uansett ikke.

Opplevde dere lignende problemer/svakheter med de nye modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme med mine Crispi Skarven. Sprakk opp helt ytters på tuppen. Har litt følesen om enten dårlig gummi eller gammel gummi.

Jeg er på jakt etter nye fjellsko, og hadde egentlig sett meg ut nettopp Crispi Skarven. Men nå ble jeg plutselig i tvil... Er det et kjent fenomen at Skarven-skoene sprekker fremme med foten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jakt etter nye fjellsko, og hadde egentlig sett meg ut nettopp Crispi Skarven. Men nå ble jeg plutselig i tvil... Er det et kjent fenomen at Skarven-skoene sprekker fremme med foten?

Jeg er også på utkikk etter nye sko. Har plukket ut Skarven som en av de mest interessante siden de er noe høyere enn klassiske fjellsko.

Hvis de har fått orden på gummien, er dere fornøyd ellers ?

rote

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter nye sko. Har plukket ut Skarven som en av de mest interessante siden de er noe høyere enn klassiske fjellsko.

Hvis de har fått orden på gummien, er dere fornøyd ellers ?

rote

Etter jeg fikk nye i fjor har jeg ikke hatt problemer med gummien men skoene føles ikke helt likt på foten selv om det er samme skonummer og ser helt like ut. Jeg brukte skoene på en lang tur for tre uker siden og fikk etter det senebetennelse i den ene akillessenen. Det trenger ikke være skoene men jeg har aldri hatt dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på utkikk etter nye sko. Har plukket ut Skarven som en av de mest interessante siden de er noe høyere enn klassiske fjellsko.

Hvis de har fått orden på gummien, er dere fornøyd ellers ?

rote

Må si jeg er meget fornøyd med passform og hvordan den sitter på foten. Jeg er ganske bre i foten og for å være en italiensk sko så er denne bra tilpasset norske føtter. Noe av det beste med denne støvvelen er vel at den sitter godt rundt ankelen og gir derfor meget bra støtte, samtidig som gnagsår forebygges.

Når jeg en vakker dag går ut disse så tror jeg at Alfa skal prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispi hadde ett problem med Skarven. Ikke ukjent att de sprakk opp i utide. Ettersom jeg har hørt, har de fikset det nå. Noe jeg er mer bekymret for er at alle skal ha så breie støvler. Det er altfor mange som er tjent må å hå, eller hvertfall prøve litt smalere sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har de siste 5 årene slitt ut to par Crispi Beseggen, og har vært veldig fornøyd med disse skoene.

God snøring, vantette (med vedlikehold), satt godt på føttene, og akkurat passe stive.

For noen uker siden var jeg ute for å kjøpe et nytt par Beseggen for sesongen, men noe må ha skjedd med produksjonen av de skoene, for de var plutselig mye videre, mykere og mer slapsete over vrista enn det de har vært tidligere.

Jeg prøvde så et par Skarven, og de satt som støpt på bena, så valget falt på disse selv om jeg egentlig litt skeptisk til nubuk-lær, da jeg er sikker på at det lettere trekker til seg fuktighet enn vanlig lær.

Skoene var fantastiske å gå i og jeg var fornøyd med kjøpet, men allerede etter første helgetur hadde jeg fått et slags kutt i læret sånn ca. over venstre stortå.

Det virker som om nubuk-læret generelt tørker veldig fort (mulig noe av fuktigheten forsvinner inn i skoen), men rundt kuttet er det alltid en våt flekk som tørker mye senere enn resten av skoen.

Nå etpar helgeturer senere har jeg to nye kutt på omtrent samme sted... Vet ikke om det er en svakhet i læret akkurat der, eller om jeg går på en spesiell måte slik at jeg får disse kuttene. Hadde iaf. aldri dette problemet med Bessegen.

Til forskjell fra bessegen sitter de enda bedre på føttene mine, har bedre snøring, og mykere gummi på sålen (mye bedre grep på vått fjell!)

I tillegg virker de å være litt "lengre i størrelsen". Måtte gå en størrelse ned i forhold til hva jeg har brukt tidligere.

Har litt lyst til å reklamere på de, men jeg drar på en 2-ukers tur snart, så jeg får heller se hvordan de ser ut etter dette!

mvh,

fixern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

det er kun et merke når du skal ha deg fjell sko og det er viking eg kjøpte meg viking pro hunter har vert veldig fornøyd me dei begynner på 2 sesongen me dei no . og skal av og ha meg nokre lette låge fjell sko no tenkte eg å da blir det nok viking sko der og det har eg bestemt me for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.