Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold i Rondane


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger en langhelg i Rondane enten 11. - 14. juni eller evt. 18. - 21. juni avhengig av snøforholdene. Er det noen som vet hvordan det ligger an med snøsmeltinga i år. Har planer om noen 2000-topper, men det avhenger som sagt av vær- og føreforhold. Er takknemlig for all tilbakemelding, spesielt rapporter fra folk som har tatt noen turer i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Hvis du ennå lurer på snøforholdene i Rondane:

Jeg var der i helgen, 18-20 juni. Da var det noe snø ved 1200 meter ca. og høyere opp var det dyp snø, kanskje 1 meter på det meste. (dette varierte fordi det lå fonner med snø rundt omkring). Jeg ville ikke anbefalt å gå 2000 meterne nå. Det er bedre å vente til sent juli, eller august da turen blir mye lettere og tryggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det funker jo stort sett å komme seg opp, selv om det er snø. Poenget mitt er vel at snøen gjør ting ganske mye tyngre og at man må beregne ekstra tid fordi det går saktere. Jeg har i hvertfall vært der og sett det selv, riktignok blåste det kraftig og det snødde også, jeg vet ikke hvem du snakket med men jeg antar at forholdene varierer fra topp til topp også. Jeg har også hørt at noen har vært på 2000 metere allerede. Det kommer nok an på hvilken topp du velger å gå på. Min plan var opprinnelig å gå alle 10 2000-metringene, noe jeg fant ut var ganske idiotisk på denne tiden, stort sett fordi det var for mye snø. Men jeg tipper at Veslesmeden er helt ok, og Storronden (siden jeg pratet med en som hadde vært der), hvis man må gå 2000 metere nå. Men du har rett i at det har vært folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Rondane i dag. En del folk ute i heimen. Gikk Rondeslottet og Vinjeronden, og selv om det var litt snøflekker opp fra 2000 meter og opp, er det null stress. Litt mer snø fra nordsida av Storronden, men ikke verre enn at det går finfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.