Gå til innhold
  • Bli medlem

Kvalitet på pakksekk til oppbevaring av mat?


Rune96568

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med kvaliteten på vanntette pakksekker?

Har en Ortlieb Ultra Lightweight Drybag nå som jeg bruker til klær. Er fornøyd med denne, men jeg ønsker å kjøpe en ny pakksekk til å ha mat i. Da det sansyligvis blir endel skarpe kanter på provianten undrer jeg på hvor mye slike sekker egentlig tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tynne pakksekker fra Inuk, Sea to Summit (flere modeller), Exped og Tantoka. Gått hull i alle etter en viss tids bruk. De to tykke, tunge Ortileb pakksekkene har jeg hatt i over 7 år uten at det har gått hull. Piteraq-sekkene mine er middels tunge, og de har det heller ikke gått hull i tross hard bruk.

Piteraq sekkene på 5l og 15l er de jeg oftest bruker til mat. De er dyre, men verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de "tynne" Ortlieb-sekkene blir for puslete til oppbevaring av mat (ref. skarpe kanter), og foretrekker PD 350 eller den enda kraftigere PS 490 eller PD 620 (sistnevnte har et langsgående "vindu", ganske praktisk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en Outdoor Research tynn ultralett silnylon pose til mat. Har gått bra det selv med 'spisse' rosinesker etc...

Ikke brukt på mer enn 4-5 turer enda, men enn så lenge intakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sea to summits big river sekker til slike ting. De holder lenge, men den største (som jeg bruker til klær), har det blitt slitt hull på i bunnen etter 2 år. Men det lot seg fint reparere. Har også god erfaring med pakksekker som er laget i kraftig "gummi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til mat eller ting med skarpe kanter, ville jeg har gått for en pakksekk av tykt plastmateriale. Selv bruker jeg den tykkeste ortlieb-kvaliteten til dette. Min erfaring med tynne materialer, er at det går hull i de fleste, og det kan gå ganske raskt. Spesielt har jeg erfaring med at sea to summit og exped sine pakkposer går fort hull i/på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.