Gå til innhold
  • Bli medlem

Turvideoer fra Telemark


Robert Lien

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 1 måned senere...

Heisann turfolk!

Her kommer det to nye videoer som vekker mye oppmerksomhet. Vi har vært så heldige å fått låne to dressiner som vi har syklet Tinnelva på langs med, den 2-5 juli 2010.

Vi tror og håper dette kan bli et tilbud for alle friluftsinteresserte i nær fremtid. :!:

Promovideo - Tinnelva på langs

Turvideo - Tinnelva på langs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tusen takk for flotte tilbakemeldinger. Nå er datoen for neste tur spikret. Det blir en helg med vandretur. Målet for turen er at vi skal gå så langt vi klarer på en helg med vinteroppakning på ryggen i utråkket terreng fra 12-14 november. Vi ser på dette som en treningstur til noen fremtidige turprosjekter som vi grubler på, så dette blir en hard med artig erfaring å ta med seg. Gå gjerne inn på hjemmesidene våre for å lese mer og følge oss turgutta året rundt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Notodden Jeger og fiskeforening i samarbeid med en arbeidsgruppe som kaller seg "Dårstulgjengen" har satt opp fire gapahuker til fri bruk ved flotte fiskevann i Lisleheradmarka. Lisleheradmarka ligger 5 km nord for Notodden og 4 km sør for Bolkesjø helt enkelt forklart. (søk på kart)

Det er gapahuker med det meste av utstyr og av høy kvalitet som ligger på Fiskeløys, Dårstul, Årstul og Øvre Ramsås som vi besøkte. Dette er et kjempetilbud som kan anbefales til alle fiskere og friluftsfolk som ønsker høy komfort eller ønsker å ta med seg hele familien ut i villmarka.

Jeg og en turkompis ønsket å videreformidle dette tilbudet med en turvideo, der vi naturligvis også forsøkte kanskje årets siste isfiske.

Turvideo kan dere se her -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Notodden Jeger og fiskeforening i samarbeid med en arbeidsgruppe som kaller seg "Dårstulgjengen" har satt opp fire gapahuker til fri bruk ved flotte fiskevann i Lisleheradmarka. Lisleheradmarka ligger 5 km nord for Notodden og 4 km sør for Bolkesjø helt enkelt forklart. (søk på kart)

Det er gapahuker med det meste av utstyr og av høy kvalitet som ligger på Fiskeløys, Dårstul, Årstul og Øvre Ramsås som vi besøkte. Dette er et kjempetilbud som kan anbefales til alle fiskere og friluftsfolk som ønsker høy komfort eller ønsker å ta med seg hele familien ut i villmarka.

Jeg og en turkompis ønsket å videreformidle dette tilbudet med en turvideo, der vi naturligvis også forsøkte kanskje årets siste isfiske.

Turvideo kan dere se her -

Nå har ikke jeg tatt meg tid til å se hele(!!) videoen, men dette ser jo utrolig flott ut. Og kjempebra lagd video, er det du som er verten i starten? Er jo nesten like proff som Monsenvideo.

Men er det lov å bygge slike "gapahuker"? Håper inderlig det!

Er det lov å be om gps-koordinater til gapahukene, for jeg er ikke kjent i området. Kjører derimot ofte forbi på min vei til Rjukan, og det hadde vært en super liten tur med ungene.

Igjen - wow - bra produksjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notodden Jeger og fisk og en kommunal markedsbedrift har fått tillatelse av grunneier til å sette opp fire gapahuker i dette friluftsliv/rekreasjonsområdet, derfor er dette gjort på en ordentlig måte som ikke sjenerer noen, men er ett fantastisk tilbud.

Jeg har kordinatene til den gapahuken som er på filmen. Det er nokså godt skiltet i området så det går nesten ikke an å gå feil, men her er kordinatene: 59.64705 N - 9.30071 Ø

God tur og legg gjerne inn en melding på våre nettsider når området er besøkt. http://www.villmarkslivet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett vår siste turfilm fra Øvre Ramsås så bør dette være en enkel oppgave å løse.

1. Hva heter gapahuken?

2. Hva vesentlig var det som manglet i Gapahuken?

3. Hvilken månefase var det?

4. "Holmer'n" får fryktelig dårlig tid på lørdags morgen. Hva foretar han seg?

5. Vi disker opp med ett herremåltid på lørdagskvelden. Hvilket ingredienser?

Riktig svar sendes til: [email protected] Merk med: Videoquiz

Alle riktige svar er med i trekningen av t-skjorte.

T-skjorten trekkes på fredag 25 mars 2011.

PS! Her er det STORE muligheter for å vinne. Bemerkelsesverdig mye gale svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.