Gå til innhold
  • Bli medlem

DNT-hytter med hund..?


kennethj

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har forstått at det ikke er så lett, og at man må påregne at hunden må ligge i uthuset..

Nå er det da sånn at min hund ikke er komfortabel med å ligge i et uthus om natta, og jeg lurer derfor på om det er noen av DNT sine hytter der det faktisk er lov til å ha med hund inn i hytta, slik at den kan sove sammen meg inne i hytta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Ja, det er ikke så lett! Først og fremmest kan du lese på hjemmesiden til DNT om hvilke løsninger som finnes, for de er ikke ens i landet

Ganske mange betiente hytter har løsning, men som regel med hund i uthus.

Trondheim Turistforening har løst dette åpenbart vanskelege problem på utmerkt vis på sine selv- og ubetiente hytter med eget rum for hundefolk. Jeg har aldrig hørt noen klager over denne løsningen.

Dermed er bla. Dovrefjell og Sylarne en mulighet for tur med hund.

Men moskusene i Dovre er svært mistenksomme overfor hunder - så hold god avstand!

Hilsen Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Alle Kongsberg og omegn Turistforenings hytter er tilrettelagt for hund på den måten at det er separate lokaler for hund og eier.

Dermed er det mulig for deg å ta med bikkja både på Skrim og Blefjell.

God tur!

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

De fleste hyttene på Hardangervidda øst, b.la. rauhellern,hein,har fine hunderom.På rauhellern ligger bikkjene i enden av hovedhytta i bur.På Hein er de i do/dusj rommet.Litt mye trafikk der synes jeg,men varmt og fint.

Kan også anbefale hyttene på på Skrim(viss du ikke har tenkt deg så langt )Sørmyrseter har eget rom hvor du kan ta med bikkja inn.

Ellers er det visst godt tilrettelagt på hyttene til Trondheims turistforening.

God tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.