Gå til innhold
  • Bli medlem

Kalhovd - Snø?


terjeg

Anbefalte innlegg

Planlegger tur med barn og kone (blir første gang kona ligger i telt :? ) helgen 5/6. juni. Tenker at Kalhovd bør være et bra utgangspunkt, og det ser ut som om man kan kjøre bil helt til turisthytta, og så kan vi rusle litt innover derfra.

Er det noen som vet om det er snø der oppe enda? Regner ikke med det, men...

Og: Er det verdt å ta med fiskestanga? Anyone?

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke med snø, men det kan vel fort være ganske så kaldt der opp enda.

Er det første gangen i telt, så hvorfor ikke prøve en litt mykere tilnærming?

Om det ikke er snø, så ville jeg absolutt tatt med fiskestanga :roll:...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har kanskje rett i at det er litt kaldt der enda. Blærekatarr på første overnattinga er vel ikke noen hit... :roll:

Ser nå at det ligger ganske høyt. Har jo Nordmarka, da, men hadde egentlig tenkt å komme meg over tregrensa. Noen andre gode forslag til steder som ikke ligger så altfor langt unna Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever jo litt mer av utstyr og denslags for å få det comfy når det er kaldt også.

Ser at det faktisk er meldt ned til 0 grader på natta bare i Oslo denne uka!

For å få dama friluftsinteressert ville jeg holdt en knapp på nordmarka, men nå har jeg begrenset erfaring.

Om du drar ett sted hvor du er kjent så slipper jo å lete etter gode teltsteder etc, det sparer dere for en del lok og turen blir hyggeligere. Det er greit å kjenne den fysiske delen før turen også, slik at forventningene blir riktige, da med tanke på barn og nybegynnere.

Blir fort noen morkne turdeltagere om du må opp med kart og kompass på kvelden, etter å ha stampet i blaut myr noen timer, for å prøve å peile deg inn på noe du trur kanskje kan være ålreit :)...

Tok med dama til Bjørnholt og padla i Bjørnsjøen på hennes debut, og det var i alle fall suksess. Hadde faktisk med 2åringen min ut dit i helgen på samme tur :roll:... Enkelt og koselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.