Gå til innhold
frank75

Skal gå til innkjøp av GPS

Det er 3003 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal gå til innkjøp av en GPS.

Trenger ikke noe skikkelig fancy, men funke til:

*Turer i skog og mark, blir Øst- og Nordmarka i første omgang. Håper så å utvide turområdet mitt.

*Ha den i båten.

*Og eventuelt i bilen, må da helst være stemme på GPSen. Dette er ikke så krise da jeg også kan bruke mobbisen.

Sett meg ut Garmin Dakota 10 eller Garmin Etrex Legend Color HCx.

Liker Dakota 10 pga touchskjermen :D

Skal lære meg kart og kompass også, så dette vil være med på turer.

Er Silva Ranger kompassene greie?

Så godtfolk, hvem av disse 2 skal det bli mon tru?

Hilsen Frank

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang. kompass, så har jeg og mange jeg kjenner hatt store problemer med at det danner seg luftbobler i kompasshuset på Silva-kompassene. Særlig er dette et problem om vinteren. Silva har imidlertid god kundeservice, og de erstatter disse kompassene kjapt og greit. Men rent kvalitetsmesssig antar jeg at suunto er mye bedre, Lars Monsen sverger jo til dette merket... Ang.GPS, så har jeg en etrex vista selv (veldig lik legend)- og er godt fornøyd. Ville gjerne investert litt ekstra for å få en 60 csx, men etrex en god GPS også. Dakota har jeg ikke erfaringer med, men les tråder på forumet om kvalitet på touchscreen´er fra Garmin (da spesielt Oregon) :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Turer i skog og mark, blir Øst- og Nordmarka i første omgang. Håper så å utvide turområdet mitt.

*Ha den i båten.

*Og eventuelt i bilen, må da helst være stemme på GPSen. Dette er ikke så krise da jeg også kan bruke mobbisen.

Liker Dakota 10 pga touchskjermen :?

eTrex-serien har for liten skjerm til å brukes fornuftig i bil. Jeg gjør det riktignok selv, men da primært som tripteller/speedometer og for sporlogging, ikke for navigasjon. Layouten på knappene er heller ikke egnet for bruk når den er fastmontert, men beregnet på at den skal holdes i hånden.

Om Dakota er det du leter etter vet jeg ikke, men den har i det minste større skjerm og burde derfor kunne leses bedre på avstand.

--

E.R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei

*Ha den i båten.

Liker Dakota 10 pga touchskjermen :shock:

Skal lære meg kart og kompass også, så dette vil være med på turer.

Er Silva Ranger kompassene greie?

Hilsen Frank

Hei!

Jeg ville valgt Garmin 60CX eller 60CSX om skogsturer og båt er det viktigste. Disse modellene gjør seg kanskje ikke like godt som touchscreen modellene i bil, men er mer slitesterke og har mye bedre batterikapasitet.

Etter litt søking var det her jeg fant den beste prisen:

Skjult lenke - logg inn for å se den

De har begge de nevnte modeller!

Lykke til med kjøpet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er 3003 dager siden det var aktivitet i denne tråden. Det er fullt mulig å svare, men du kan jo vurdere å starte et nytt emne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.