Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal gå til innkjøp av GPS


Anbefalte innlegg

Hei

Skal gå til innkjøp av en GPS.

Trenger ikke noe skikkelig fancy, men funke til:

*Turer i skog og mark, blir Øst- og Nordmarka i første omgang. Håper så å utvide turområdet mitt.

*Ha den i båten.

*Og eventuelt i bilen, må da helst være stemme på GPSen. Dette er ikke så krise da jeg også kan bruke mobbisen.

Sett meg ut Garmin Dakota 10 eller Garmin Etrex Legend Color HCx.

Liker Dakota 10 pga touchskjermen :D

Skal lære meg kart og kompass også, så dette vil være med på turer.

Er Silva Ranger kompassene greie?

Så godtfolk, hvem av disse 2 skal det bli mon tru?

Hilsen Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ang. kompass, så har jeg og mange jeg kjenner hatt store problemer med at det danner seg luftbobler i kompasshuset på Silva-kompassene. Særlig er dette et problem om vinteren. Silva har imidlertid god kundeservice, og de erstatter disse kompassene kjapt og greit. Men rent kvalitetsmesssig antar jeg at suunto er mye bedre, Lars Monsen sverger jo til dette merket... Ang.GPS, så har jeg en etrex vista selv (veldig lik legend)- og er godt fornøyd. Ville gjerne investert litt ekstra for å få en 60 csx, men etrex en god GPS også. Dakota har jeg ikke erfaringer med, men les tråder på forumet om kvalitet på touchscreen´er fra Garmin (da spesielt Oregon) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå til innkjøp av en GPS.

Trenger ikke noe skikkelig fancy, men funke til:

*Turer i skog og mark, blir Øst- og Nordmarka i første omgang. Håper så å utvide turområdet mitt.

*Ha den i båten.

*Og eventuelt i bilen, må da helst være stemme på GPSen. Dette er ikke så krise da jeg også kan bruke mobbisen.

Sett meg ut Garmin Dakota 10 eller Garmin Etrex Legend Color HCx.

Liker Dakota 10 pga touchskjermen :?

Så godtfolk, hvem av disse 2 skal det bli mon tru?

eTrex-serien har for liten skjerm til å brukes fornuftig i bil. Jeg gjør det riktignok selv, men da primært som tripteller/speedometer og for sporlogging, ikke for navigasjon. Layouten på knappene er heller ikke egnet for bruk når den er fastmontert, men beregnet på at den skal holdes i hånden.

Om Dakota er det du leter etter vet jeg ikke, men den har i det minste større skjerm og burde derfor kunne leses bedre på avstand.

--

E.R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal gå til innkjøp av en GPS.

Trenger ikke noe skikkelig fancy, men funke til:

*Turer i skog og mark, blir Øst- og Nordmarka i første omgang. Håper så å utvide turområdet mitt.

*Ha den i båten.

*Og eventuelt i bilen, må da helst være stemme på GPSen. Dette er ikke så krise da jeg også kan bruke mobbisen.

Sett meg ut Garmin Dakota 10 eller Garmin Etrex Legend Color HCx.

Liker Dakota 10 pga touchskjermen :shock:

Skal lære meg kart og kompass også, så dette vil være med på turer.

Er Silva Ranger kompassene greie?

Så godtfolk, hvem av disse 2 skal det bli mon tru?

Hilsen Frank

Hei!

Jeg ville valgt Garmin 60CX eller 60CSX om skogsturer og båt er det viktigste. Disse modellene gjør seg kanskje ikke like godt som touchscreen modellene i bil, men er mer slitesterke og har mye bedre batterikapasitet.

Etter litt søking var det her jeg fant den beste prisen:

http://www.pixmania.com/no/no/452606/art/garmin/gps-navigator-marine-gpsm.html

De har begge de nevnte modeller!

Lykke til med kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.